با حضور فرمانده سپاه سلمان با هدف ایجاد امنیت پایدار با حرکت فرهنگی و همتی انقلابی حوزه مقاومت بسیج سلمان فارسی در منطقه دامن از توابع شهرستان ایرانشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۶۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح حوزه مقاومت بسیج سلمان فارسی در دامن در گفتگو با خبرنگار ما گفت: منطقه دامن چهره‌های ارزشمندی دارد؛ در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان و نوجوانان بسیاری برای حراست و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی در میدان نبرد حاضر شدند و  شهدای ارزشمندی اعم از شیعه و سنی را از این منطقه تقدیم نظام کرده ایم.
 
وی بیان کرد: بنا بر درخواست مردم در یک سال قبل قرار شد که در منطقه دامن یک حوزه مقاومت دایر شود و قول  راه اندازی حوزه را داده بودیم که ۶ ماه قبل با همت و تلاش مردم محلی این منطقه، بسیجیان و مسئولین منطقه در این مکان با همت سپاه شهرستان ایرانشهر  با یک حرکت فرهنگی و همت انقلابی کار ساخت حوزه آغاز شده است.
 
سردار معروفی با اشاره به این مطلب که برای احداث این حوزه مقاومت ردیف بودجه‌ای نداشتیم، اما نیاز و درخواست مردم و احساس نیاز آن‌ها را دیدیم که این حوزه احداث شود اظهارداشت:  بسیجیان و مردم این منطقه  این حوزه را مدیریت می کنند؛ کار اصلی حوزه مقاومت بسیج، انجام مراسمات بسیج و جذب بسیجیان و فعالیت در تمام عرصه‌های بسیج است .
 
فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که این حوزه تمام کار‌های بسیج  در پایگاههای مقاومت تحت امر خود را مدیریت می‌کند، ادامه داد: امروز این حوزه با رویکر امنیت پایدار در عرصه‌های اقتصاد، معیشت، و کمک به نظام سلامت،کمک به اجرای فعالیت های مسجد محوری، صنایع تبدیلی، کمک به صندوق‌های قرض الحسنه مردمی، و عرصه‌های فرهنگی  فعالیت های خود را آغاز می کند.
 
این مسئول با اشاره به این مطلب که مردم این منطقه در بحث فرهنگی با حضور علماء بهترین یادواره را برگزار کردند، افزود: این حوزه به دست مردم مدیریت خواهد شد که بتواند هاله ای از امید را در دل مردم روشن کند؛ تا مردم با اهداف معین برای انقلاب تلاش کنند .
 
سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی درپایان با اشاره به این مطلب که این یک پایگاهی است که امنیت روانی مردم منطقه را می‌تواند فراهم کند و اعتقاد داریم مردم بهترین افرادی هستند که امنیت پایدار را برقرار می‌کنند و پایه اصلی مردم اند خاطر نشان کرد:  فلسفه وجودی سپاه پاسداران مردمی، مکتبی و انقلابی  بودن آن است و باید از نیرو‌های مردمی  جهت برقراری امنیت استفاده شود و امید واریم که این حوزه بنای خیر، برکت  و آرامش  برای مردم  در این منطقه باشد.
ارسال نظرات