سردار کاظم یزدانی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" گفت: جامعه ی ورزشی کشور می‌تواند قدم های بزرگی را در جهت حمایت از تولید ملی بردارد اما نیازمند همت همه‌جانبه مسئولین امر است.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۳۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار کاظم یزدانی، رئیس سازمان ورزش سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" اظهار داشت: تمامی نهادها و ارگان‌ها باید به صورت یکپارچه در این خصوص عمل کنند. قشر ورزشکاران کشور نیز که جزو اقشار پرمصرف در زمینه خرید کالا هستند می توانند کمک شایانی در این رابطه داشته باشند، این در حالی است که متاسفانه اکثر اقلام تخصصی ورزشی، وارداتی بوده و با قیمت بالا به فروش می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر کشور ما این پتانسیل را دارد که در رابطه با تولید برخی کالاهای داخلی نظیر کفش‌های ساخت تبریز، به خودکفایی برسد ولیکن به دلیل عدم تبلیغات لازم، پخش‌کننده یا تولیدکننده مجبور می شود برای اینکه کالای خود را بفروش برساند برچسب‌ خارجی به آن بچسباند. لذا لازم است با فرهنگ‌سازی و تبلیغات رسانه‌ای، مردم را تشویق به خرید و استفاده از کالاهایی کرد که از کیفیت لازم برخوردارند ولی با استقبال خوبی مواجه نمی‌شوند.

یزدانی درخصوص روند سرانه ی ورزش در بین مردم اظهار داشت: علی رغم هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری "مدظله العالی" مبنی بر هشداری نسبت به هجمه نرم دشمن، متاسفانه ما شاهد افزایش بی رویه استفاده از فضای مجازی و در مقابل کاهش سرانه ی ورزش در بین مردم به خصوص در سنین جوان و نوجوان هستیم که این موضوع نه اینکه صرفا یک موضوع سیاسی باشد بلکه می‌تواند یک تهدید ملی به حساب بیاید و از لحاظ علمی نیز قابل بررسی است.

وی ادامه داد: دوری از ورزش در مقاطع سنی زیر ۱۵ سال، موجب کم تحرکی و اضافه‌ وزن می شود که این امر در سنین بالاتر می‌تواند ضرر آفرین باشد. با کمی تامل خواهیم دید که ما در ورزش همگانی و همچنین در ورزش های قهرمانی نظیر مسابقات المپیک نیز وضعیت خوبی نداریم. بنابراین بر ماست که برای بهبود این وضعیت چاره ای بیندیشیم و این مهم حل نخواهد شد مگر اینکه یک حرکت و عزم ملی صورت بگیرد و هرکس در هر جایگاهی که هست برای احیای این امر تلاش کند.

رئیس سازمان ورزش سپاه تهران بزرگ پیرامون روند تربیت مدیران و مسئولین فرآیندگرا تصریح کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که مدیرانی فرآیندگرا تربیت کنیم به این معنا که یک مسئول ورزشی باید افق بیست ساله ی آینده را ببیند؛ فارغ از اینکه چه مدت در آن سمت باقی خواهد ماند. به عنوان مثال در برنامه پنج ساله ی پنجم که بنده معاونت ورزشی سازمان بسیج مستضعفین را عهده‌دار بودم، با حمایت آقای نقدی موفق شدیم ۳ هزار سالن ورزشی بسازیم که به بهره برداری رسید و تا سال‌های متمادی قابل استفاده خواهد بود.

وی درخصوص انصراف ورزشکاران ایرانی از بازی با ورزشکاران رژیم صیهونیستی اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری "مدظله العالی" تا ۲۵ سال آینده این رژیم محو خواهد شد لذا دیگر جای گفت و گو باقی نمی ماند که درست یا غلط بودن این امر را به بحث و مجادله بگذاریم.

سردار یزدانی درباره وضعیت نامناسب زمان بندی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به خصوص در زمینه فعالیت های ورزشی افزود: متاسفانه امروزه ما شاهد این واقعیت هستیم که علی رغم کمبود امکانات و زیر ساخت‌های مناسب، از همین ظرفیت‌های موجود هم بهره ی کافی را نمی‌بریم. از یک سو نظام استکبار با تحمیل سبک زندگی غربی، ذائقه ی جامعه ی ایرانی را نسبت به تغذیه سالم ایرانی - اسلامی (استفاده از فست فودها) تغییر داده است و از طرف دیگر کم تحرکی و عدم انجام فعالیت های ورزشی توسط مردم، موجب شده که سلامت نسل آینده در معرض خطر جدی قرار بگیرد لذا یکی از راهکارها می تواند این باشد که با همکاری و تفاهم سازمان بسیج دانش‌آموزی و معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش و همچنین دیگر نهادهای ورزشی، برای بهبود وضعیت ورزشی کودکان و نوجوانان تدابیر لازم اندیشیده شود. 

یزدانی در ادامه تصریح کرد: سازمان ورزش در سپاه تهران بزرگ با یک نگاه ویژه به مساله ی ورزش به خصوص "ورزش همگانی" با هدف ایجاد تحول در این مهم، برنامه‌ای را تدوین و به هیئت رئیسه ی سپاه تهران بزرگ تقدیم کرده است که خوشبختانه مورد استقبال و تایید سردار فرماندهی محترم این سپاه قرار گرفت. همچنین در نظر است در این زمینه با سردار سادات حسینی در بخش فرهنگی و سردار حسینی در بسیج اقشار و بسیج دانش آموزی همکاری لازم به عمل آید. 

وی رویکرد مجموعه هایی نظیر سپاه و بسیج را در اشاعه ی روحیه ورزشی در میان جوانان و نوجوانان اینگونه برشمرد: مسابقات ورزشی متنوعی مورد نظر این سازمان است که از امسال تا سه سال آینده یعنی پایان برنامه ی ششم، ادامه خواهد داشت لذا در تلاش هستیم به ورزش‌های بومی- محلی و همچنین ورزش‌های هیجانی جدید مثل فوتبال حبابی و غیره نیز پرداخته شود که در این خصوص تعاملاتی با مجموعه‌ها و انجمن‌های مربوطه صورت گرفته است. همچنین در راستای ثبات ورزش قهرمانی در عرصه بین المللی و تقویت یک ورزش پایه، در نظر داریم پایگاه‌های تخصصی برای استعدادیابی راه اندازی کنیم. 

سردار یزدانی در پایان خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری "مدظله العالی"، ورزش یک تکلیف الهی است و امر به ورزش، امر به معروف است. همان طور که انسان متشکل از دو بُعد جسمانی و روحانی است و هر دوی این ابعاد متاثر از یکدیگر هستند برای بهبود سلامت جامعه به خصوص در شهر تهران با وجود عوامل استرس زای گوناگون، ورزش باید جزو برنامه های روزانه ی مردم باشد در غیر این صورت سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد.

ارسال نظرات