سردار یزدی:

سپاه تهران بزرگ برای حل معضلات اجتماعی پایتخت آماده است

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌ ا...(ص) گفت: سپاه تهران بزرگ آماده است در هر نقطه‌ از پایتخت که لازم باشد در صحنه حضور یابد و در خط مقدم کمک‌رسانی باشد.
کد خبر: ۹۰۲۷۷۷۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمد رضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در همایش «سر پل جهاد» گفت: نیروهای سپاه تهران بزرگ از همان نخستین ساعات رخ دادن زلزله ی کرمانشاه با آمبولانس‌ها و تجهیزات لازم در منطقه حضور پیدا کردند و تا امروز به کمک همه مردم، آن منطقه تا حد زیادی سامان گرفته است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه افزود: معمولا بلایای طبیعی در تمام دنیا نمی‌تواند به طور کامل توسط هیچ دولتی اداره بشود و این مردم هستند که به کمک یکدیگر می شتابند و در اینجا هم مردم تا حد زیادی کمک کردند و امیدواریم این کمک‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: ما در زلزله یک خانه را ویران می‌بینیم، پدری از فرزندانش گرفته می شود، مادر و پدری جوانش را از دست می‌دهد ولیکن بلایا فقط این مدل مصیبت ها نیست چرا که امروز ما شاهد زلزله‌های فراوانی هستیم؛ آیا اعتیاد یک زلزله نیست؟ آیا طلاق یک زلزله نیست؟ ما می‌توانیم به کمک مردم این کشور، زلزله‌ها را اداره و کنترل کنیم.

سردار یزدی همچنین گفت: درخصوص معضلات اجتماعی نیز دستگاه‌های دولتی موظف هستند کار خود را به نحو احسن انجام دهند ولیکن در تمام دنیا ثابت شده است که دستگاه‌های دولتی امکان اینکه بتوانند این گونه مشکلات اجتماعی را به طور کامل حل کنند، ندارند لذا این نقش مهم مردم است که اگر به میدان بیایند و دست در دست هم بدهند، می‌توانند مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور را رفع کنند.  

وی تصریح کرد: ما باید در تهران حرکتی موثر را رقم بزنیم و با تجزیه و تحلیل مشکلات موجود اجتماعی و فرهنگی نظیر اعتیاد، سرقت، طلاق و تکدی‌گری و ... در پی حل آن ها برآییم و بنده به عنوان فرزند کوچکی از این کشور، به عنوان یک سرباز، این را قول می‌دهم که سپاه تهران بزرگ و بسیجیان تهران این آمادگی را دارند در هر نقطه از پایتخت که لازم باشد در صحنه حضور یابند و در خط مقدم کمک رسانی قرار بگیرند.    

وی تاکید کرد: تجربه ی زلزله کرمانشاه این را نشان داد که ما می‌توانیم مشکلاتی که در تهران هست را به کمک هم حل کنیم و بنده به شهردار قبلی تهران نیز که مستعفی شدند، گفتم هر جا صحنه ی خدمتگذاری باشد، مطمئن باشید که ما در کنارتان خواهیم بود.

سردار یزدی با اشاره به تامین هزینه‌ی ساخت خانه برای زلزله‌زدگان روستای سرپل‌ذهاب خاطر نشان کرد: کمک‌های مالی که برای ساخت  خانه در مناطق زلزله‌زده جمع‌آوری شد تماماً مردمی بود و هیچ نهاد دولتی و حاکمیتی به ما در ساخت خانه‌های مسکونی کمک مالی انجام نداد، با این حال تعداد پنجاه واحد مسکونی امروز به بهره برداری رسید و ساخت ۱۴۲ منزل مسکونی دیگر در حال انجام است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ همچنین ادامه داد: فرزندان شما در سپاه و بسیج و اردوهای جهادی این مبالغ را با دقت و صرفه‌جویی کامل در آن منطقه صرف کمک‌رسانی کردند و همچنان به ساخت بقیه ی منازل مسکونی یاری خواهد رساند.

وی در پایان اشاره کرد: امروز ما با دشمن تا بن دندان مسلحی مواجه هستیم که برای نابودی اسلام از هیچ جنایت و خباثتی دریغ نمی کند لذا بدیهی است اگر ما در کنار هم نباشیم، با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد. إن شاء ا... به زودی، دست در دست هم، بتوانیم تهران را از بسیاری مشکلات و معضلات پاک کنیم.

منبع: بسیج پرس

ارسال نظرات