استاندار کردستان با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی از بازار خرید کالا‌های ساخت داخل راضی نیستند، گفت: نیاز است تمام دستگاه‌های اجرایی، تبلیغ و خرید صنایع تولیدی داخل را با جدیت پیگیری کرده و آن را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۲۷۷۰۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهمن مرادنیا در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: هنوز کالای ایرانی در صدر خرید مردم قرار نگرفته و یکی از دلایل آن، نبود تبلیغات است.

استاندار کردستان یکی از دلایل خرید کالا‌های ساخت خارج توسط مردم را ناآگاهی و عدم اطلاع آنان از کیفیت تولید داخلی دانست و یادآور شد: باید از ظرفیت هنرمندان و رسانه‌ها برای آگاهی بخشی جامعه و سوق دادن مردم به سمت خرید استفاده کرد.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی بازارچه‌های موقت مرزی اشاره کرد و گفت: این باعث شد تا حدود زیادی مشکل پیله وران برطرف و بازارچه‌ها رونق بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد روزی شاهد کاهش ورود کالا‌های خارجی و رونق صادرات تولیدات داخلی از بازارچه‌های مرزی استان باشیم و اضافه کرد: باید تلاش کرد زمینه برای فعال سازی منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان فراهم شود.

مرادنیا اظهار داشت: با رفع مشکل قاچاق کالا و جلوگیری از ورود بی رویه کالا‌های خارجی، بسیاری از مشکلات مربوط به اقتصاد و تولیدات ساخت داخل برطرف خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان هم در سخنانی گفت: تاکنون نتوانسته ایم با قاچاق کالا به درستی مبارزه کنیم که نشانه ضعف ما در تبلیغات برای استفاده از کالای ایرانی است.

امین مرادی با بیان اینکه موفقیت در این عرصه نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و جایگزینی آن با اجناس خارجی در میان مردم گسترش یابد.

وی آموزش و اطلاع رسانی را بسیار ضروری دانست و یادآور شد: می‌توان از ظرفیت هنرمندان برای کاهش مصرف کالا‌های خارجی و روی آوری مردم به خرید تولید داخل استفاده کرد ضمن اینکه حوزه هنری آماده همکاری در این زمینه است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات