خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: عمده مصرف ما در استان با 38 درصد مصرف در بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۷۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

عمده مصرف برق استان همدان با 38 درصد در بخش کشاورزیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در جلسه‌ای با حضور مهندس شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و سرهنگ عافیتی مسئول سازمان بسیج اصناف استان همدان تفاهمنامه‌ای با هدف همکاری و همفکری در راستای گسترش فعالیت‌های مدیریت مصرف و آموزش و آگاهسازی مشترکین تجاری امضا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نهادینه‌ کردن فرهنگ مدیریت مصرف برق در جامعه اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ بهینه‌سازی مصرف برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان داشته باشیم.

محمدمهدی شهیدی افزود: این تفاهمنامه به مدت دو سال با موضوع همکاری اجرایی، کارشناسی و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات طرفین در سطح استان امضا شد که برای پیشبرد اهداف مود نظر می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی با بیان اینکه امسال 5 هزار و 400 مگاوات نسبت به ظرفیت کاهش تولید انرژی برق داریم، گفت: بخش عمده این میزان را شرکت‌های توزیع باید جبران کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: سال 96 نیز شرکت‌های توزیع با اقدامات مدیریت مصرف 4 هزار مگاوات به وضعیت شبکه کمک کردند که کمک شایان توجهی از نظر ظرفیت‌سازی و همچنین منابع مالی داشت.

وی با بیان اینکه امسال نیز شرکت‌های توزیع باید بسیار جدی در این زمینه وارد شوند، افزود: عمده مصرف ما در استان با 38 درصد مصرف در بخش کشاورزی است.

شهیدی ادامه داد: خوشبختانه امسال با بارش‌هایی که در فصل بهار داشتیم که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود پیک اردیبهشت ما امسال نسبت به سال گذشته کاهش خوبی داشت.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی باعث شد تا درجه حرارت نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد که در مصرف انرژی نیز بسیار تأثیرگذار است، گفت: از 55 هزار مگاوات مصرف انرژی برق در سال گذشته 20 هزار مگاوات مربوط به بخش سرمایشی بود که حدود40 درصد مصرف را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه عمده مصرف پیک در کشور به بخش سرمایشی برمی‌گردد، عنوان کرد: اگر در این بخش اقدامات خوبی صورت گیرد موجب کاهش مصرف شده و آثار خود را نشان خواهد داد.

* لزوم کنترل مصرف برای کاهش پیک بار کشور

وی با بیان پیک بار استان همدان در فصل تابستان از ساعت 12 صبح تا 16 و 20 تا 24 است، گفت: ما باید با برنامه‌ریزی در پیک روز و شب مصرف خود را کنترل کنیم.

شهیدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بخش کشاورزی و خانگی ابراز داشت: در بخش خانگی بیشتر اقدامات فرهنگی است تا با تشویق و ترغیب، مصرف‌کنندگان در ساعات پیک کمتر مصرف کنند.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز تفاهمنامه همکاری با کشاورزان منعقد می‌شود، ادامه داد: در بخش تجاری و اصناف نیز عمده مصرف مربوط به روشنایی است که در این زمینه مشترکین را به استفاده از لامپ‌های LED و وسایل برقی با راندمان بالا تشویق می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: ما با کنترل مصرف خود می‌توانیم به کاهش پیک بار کشور کمک کنیم.

وی افزود: در بخش سرمایشی با توجه به شرایط اقلیمی استان ما که کوهپایه‌ای است استفاده از کولرهای آبی بهینه و به‌صرفه است چراکه کولر گازی 4 برابر کولر آبی برق مصرف می‌کند.

شهیدی با بیان اینکه سهمیه استان همدان 702 مگاوات است که امیدواریم با اقدامات انجام شده پیک بار استان به این میزان نرسد، گفت: امید است با همکاری بسیج اصناف و گسترش فرهنگ مدیریت مصرف بدون اعمال خاموشی و به سلامت از پیک بار تابستان امسال عبور کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز سهمیه استان همدان 692 مگاوات بود که پیک بار ما به 663 مگاوات رسید و از این نظر رتبه دوم را در گروه سوم در کشور به دست آوردیم که امیدواریم امسال نیز با همکاری مردم این مهم را به انجام برسانیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: برای کارشناسان بسیج اصناف سمینار آموزشی را در برنامه داریم تا با آموزش مباحث لازم بتوانند در آگاه‌سازی واحدهای صنفی به خوبی ورود کنند.

لیدا یوسفی اظهار داشت: علاوه بر آموزش‌های لازم کتابچه، بروشور و... نیز در اختیار کارشناسان قرار می‌گیرد تا در مناطق هدف به فعالیت بپردازند و راهکارهای مدیریت مصرف برق را معرفی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات