امیرالمؤمنین علیه‌السلام در یک روایت به مکانی اشاره فرمودند که نزد ایشان از بهشت برتر است.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۶۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مساجد بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های انسان‌ساز و تمدن‌ساز و از بهترین مراکز برای حل معضلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی محسوب می‌شود؛ با مروری در صفحات تاریخ اسلام می‌توان به راحتی به این نوع کارکردهای مساجد پی برد؛ به عنوان نمونه پس از ساخت مسجدالنبی توسط رسول گرامی اسلام(ص) ضمن اینکه مکانی بسیار معنوی برای عبادات مسلمانان و نیز مکانی برای تعلیم مفاهیم دینی و حل مشکلات اقتصادی مردم بود، تدارک اولیه نیروهای اسلام جهت مبارزه علیه کفر و شرک نیز از همین مکان مقدس شکل می‎گرفت تا الگویی مناسب برای تمام مسلمانان در همه زمانها و مکانها باشد.

بر این اساس پیامبر گرامی اسلام(ص) در فضیلت مسجد احادیث متعددی را بیان فرمودند و مسلمانان را تشویق به حضور در آن کردند. اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به تبعیت از سیره رسول‌الله(ص) این مسیر را ادامه دادند و با بیان فضایل پنهان مساجد، شیعیان خویش را تشویق به حضور مستمر در این اماکن مقدس کردند.

از جمله اینکه امیرالمؤمنین علیه‌السلام در یک روایت نشستن در بهشت را بر نشستن بر بهشت ترجیح دادند و فرمودند:

نشستن در مسجد براى من بهتر است از نشستن در بهشت، چون اگر در بهشت بنشینم خودم راضى شده‏‌ام، اما اگر در مسجد بنشینم پروردگارم راضى شده است؛ الْجَلْسَةُ فِی‏ الْجَامِعِ‏ خَیْرٌ لِی مِنَ الْجَلْسَةِ فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ الجلسة [الْجَنَّةَ] فِیهَا رِضَى نَفْسِی وَ الْجَامِعَ فِیهَا رِضَى رَبِّی.»(وسایل‌الشیعه، ج5، ص199)

ارسال نظرات