واقعاً آقایان مسؤول حاضر در همایش که در مسند پست‌های دولتی نظام جمهوری اسلامی نشسته‌اند، نمی‌دانند که نشان شیر خورشید در پرچم ایران نماد رژیم ستم‌شاهی و عَلَم اپوزیسیون‌ها وعلی‌الخصوص دشمنان تابلودار چندده نفره خارج از کشور است؟!
کد خبر: ۹۰۲۷۶۵۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، برگزاری همایش‌ها با اهداف مشخص و تعریف‌شده یک عرف رایج در همه کشورهاست که در مناسبت‌ها وعرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... مورد توجه قرار می‌گیرد.

یکی از همایش‌های رایج در داخل و خارج، شناسایی، معرفی و تجلیل از مشاهیر، نخبگان، دانشمندان، قهرمانان و بزرگان است که در فرهنگ‌ها و آداب سایر کشورها امری متداول محسوب و برگزار می‌شود.

مقصود از نگارش این یادداشت واکاوی یک همایش در یکی از شهرستان‌های بخش مرکزی مازندران است، همایشی که به لحاظ ساختاری و ماهوی متفاوت با سایر همایش‌ها آن‌هم در تجلیل از مقام علم و عالم و تکریم از خدمات یکی از اطبا برگزار شد.

در این همایش که روز یکشنبه ۲۷ خردادماه ۹۷ با حضور جمعی از مسؤولان و فرهنگیان در یکی از سالن‌های آمفی تئاتر این شهرستان برگزار شد، فارغ از تجلیل از فرد مورد نظر از سوی دستگاه ذی‌ربط که امری شایسته تلقی می‌شود اما بحث درباره تبیین دیدگاه‌ها و اظهارات، همراه با ارائه الگوها و نمادهای رژیم ستم‌شاهی توسط فرد مورد تکریم در این همایش است که  تضادی آشکار با آرمان‌های امام خمینی(ره) داشته است، از اتیکت روی کت تا نمایش برخی اسلایدها و متون سخنرانی فرد مورد تقدیر، همه حکایت از تبلیغ و ترویج نماد سلطنت رژیم منحوس شاهنشاهی را داشته است.

آن چیزی که بیشتر مورد تأثر و تعجب حاضران در همایش شد، قصور و غفلت مسؤولان حاضر و دستگاه ذی‌ربط برگزارکننده همایش بود که چطور این برخوردها و مخالفت‌های آشکار و علنی با نظام جمهوری اسلامی را تحمل کرده و با سکوت‌شان عمل او را تائید می‌کردند؟!

واقعاً آقایان مسؤول حاضر در همایش که در مسند پست‌های دولتی نظام جمهوری اسلامی نشسته‌اند، نمی‌دانند که نشان شیر خورشید در پرچم ایران نماد رژیم ستم‌شاهی و عَلَم اپوزیسیون‌ها وعلی‌الخصوص دشمنان تابلودار چندده نفره خارج از کشور است؟!

اگرچه در چند سال قبل چنین عمل تأسف‌بار در یکی از استان‌های کشور اتفاق افتاده و با انتقادات و واکنش‌های  شدید مردم انقلابی روبه‌رو شده است اما در این همایش انتظار این بود که مسؤولان برگزاری همایش در قبال تبلیغ‌ و ترویج آشکار نماد ستم‌شاهی واکنش و عکس‌العمل به‌موقع نشان می‌دادند و یا حداقل از ادامه آن جلوگیری می‌کردند؟!

فراموش نکنیم که ۴۰ سال قبل امام خمینی(ره) در همان ماه‌های نخست پیروزی انقلاب، ۱۰ اسفندماه ۵۷ در جواب افرادی که درباره  ماندگاری نمادهای سلطنتی سؤالاتی داشته‌اند، فرمودند: بیرق ایران نباید شاهنشاهی باشد، باید آرم‌ها اسلامی باشد و خطاب به همه وزارتخانه‌ها و ادارات که باید این شیر خورشید منحوس حذف شود و عَلَم اسلام‌ باید باشد، آثار طاغوت باید برود و این تاج آثار طاغوت است.

بی‌تردید پرچم حکومت شاهنشاهی رژیم پهلوی که ۴۰ سال قبل به رهبری امام خمینی(ره) سقوط کرد، با استقرار نظام جمهوری اسلامی تمام نمادهای طاغوتی رژیم شاهنشاهی ساقط شد و لذا امروز احیا و ترویج نماد رژیم ستم‌شاهی از سوی هر فرد، شخصیت و گروهی در تضاد با نظام جمهوری اسلامی و سیره امام خمینی(ره) محکوم است، آن‌هم در شهری که با تغییر نظام ستم‌شاهی به نام نامی امام زمان(عج) «قائم‌شهر» تغییر نام گرفت.

شهرستانی که برای ساقط ساختن رژیم شاهنشاهی و در ادامه برای حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی بیش از ۱۰۰۰ شهید تقدیم کرده لذا مردم انقلابی ما هر گونه حرف، شعار، علامت و نشانه‌ای که در راستای عمل مذبوحانه اپوزیسیونی است را از سوی هر فرد و مقامی برنمی‌تابند و آن را مغایر با خواست و اراده ملت ایران دانسته و محکوم می‌کنند.

در این رابطه ضرورت توجه مسؤولان و دستگاه‌های نظارتی ذیربط جهت برگزاری چنین همایش‌ها و نیز حسن توجه مسؤولان دستگاه‌های برگزارکننده، امری مهم  و الزام‌آور بوده و در این طریق هر گونه قصور، بی‌توجهی و غفلت از سوی هر فرد، مقام و شخصیتی قابل پذیرش نیست، چرا که حفظ آرمان‌ها و اهداف و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، یک راهبرد انقلابی است و به هیچ وجه  قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست.

انتظار این است دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی و متولیان امر به‌درستی و به شایستگی به وظیفه خود عمل کنند تا دیگر شاهد چنین وضعیت اسفباری در هیج جای ایران اسلامی نباشیم.

 

 فارس/

ارسال نظرات
پر بیننده ها