خواهری که به تنهای سنگینی کوله بار زندگی را به دوش میکشد و معلولیت خواهر و برادر معلولش را صبوری می دهد

در شرایطی که بسیاری از خانواده حتی شرایط نگهداری از یک معلول را ندارند و بیشتر اوقات به بهزیستی می‌سپارند، کبری شیر زن بیجاری به تنهایی از برادر معلول و خواهر بیمار خود که از نعمت داشتن کلیه محروم است مراقبت می‌کند. زندگی برای برخی افراد کوله باری از خوشبختی و برای عده‌ای رنج و درد است این جمله را روزانه شاید بیش از صد بار بشنویم.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۴۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
گزارش امروز ما داستان واقعی خانواده‌ای است که از نعمت پدر و مادر محروم هستند و کبری خواهر ۳۴ ساله مسئولیت برادرمعلول ۴۰ ساله و خواهر ۳۸ ساله بیمار خود را بر عهده دارد.

زندگیشان بعد از پیمودن پله‌های تنگ و باریک در اتاقی ۱۲ متری با یک آشپزخانه کوچک که به گفته خودشان وسایل آن توسط خیرین و مردم جمع آوری شده است خلاصه می‌شود.

در بدو ورود با دیدن ابراهیم ۴۰ ساله که از معلولیت مادرزادی رنج می‌برد و در تنهایی خود در گوشه‌ای از خانه بی صدا نشسته، غم و غصه‌ای عجیب در ذهنم موج می‌زند.

در شرایطی که بسیاری از خانواده حتی شرایط نگهداری از یک معلول را ندارند و بیشتر اوقات به بهزیستی می‌سپارند، کبری شیر زن بیجاری به تنهایی از برادر معلول و خواهر بیمار خود که از نعمت داشتن کلیه محروم است مراقبت می‌کند.

کبری ۳۴ سال بیشتر سن ندارد، اما غم روزگار و سختی پرستاری از یک معلول و یک بیمار او را کاملا شکسته کرده و سنش خیلی بیشتر از این حرف‌ها نشان می‌دهد.

مهناز دختر ۳۸ ساله خانواده ۱۰ سال است بدون کلیه زندگی می‌کند و هر هفته سه جلسه دیالیز می‌شود.

هزینه‌های سرسام آور پزشکی و دیالیز و نداشتن بضاعت مالی موجب شده نتواند در لیست انتظار کلیه ثبت نام کند و دیالیز‌های پی در پی باعث بروز مشکل شدید در دست هایش شده است.


کبری از خانه بدوشی و مستاجری می‌گوید، از اینکه با داشتن برادر معلولش که خودش برای تمام کار‌های شخصی ایش کولش می‌کند می‌گوید، از نداشتن مخارج خرید کلیه برای خواهرش و از غصه‌های که در زندگیشان جا خوش کرده است.

وی با اشک‌های که مانند مروارید غلطان بر روی صورت چروکیده اش جاری شده می‌گوید اگر ۱۰ سال قبل کسی بود که به داد ما می‌رسید دست‌های مهناز به این شکل نمی‌شد و الان علاوه بر خرید کلیه باید دست هایش هم عمل شود که هزینه درمان آن خیلی بالا است و از عده آن بر نمی‌آئیم.

کبری می‌گوید اگر سرپناهی در حد همین اتاق و آشپزخانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم مال خودمان بود و از دادن کرایه منزل خیالم راحت می‌شد بهتر می‌توانستم به درد‌های دیگر زندگی ام برسم.

سختی‌های زندگی کبری خیلی بیشتر از آن است که در این گزارش بگنجد و هستندکبری‌های فراوانی که در گوشه گوشه این کشور پهناور نیازمند همت مسئولان و کمک خیرین می‌باشند.

موسسه مهر آفرین گروس با تشکیل کمپینی در فضای مجازی تا کنون توانسته مقداری از هزینه خرید کلیه مهناز را تامین نماید و با توجه به بالا بودن هزینه‌های عمل دست و کلیه این خواهر بیمار نیازمند دستان سخاوتمند خیرین هستند.

شماره کارت بانک ملی جهت کمک به این خانواده نیازمند6037991899507663
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار