سید ساجد یعقوبی
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل،
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: اردبیلی‌های خیر بیش از یک میلیارد تومان از زکات فطره خود را به صندوق‌های کمیته امداد واریز کرده‌اند تا از طریق این نهاد به مشکلات خانوار بی‌بضاعت و افراد نیازمند جامعه رسیدگی شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۴۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

اردبیلی‌ها بیش از یک میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صفر توحیدی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه اردبیلی‌های نیکوکار بیش از یک میلیارد تومان از زکات فطره خود را به خانوار تحت حمایت کمیته امداد این استان اختصاص دادند، گفت: فطریه و کفاره مردم نیکوکار استان اردبیل در همان روز عید سعید فطر در اختیار ۲۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد و سایر افراد نیازمند جامعه قرار گرفت تا بخشی از مشکلات اساسی آنها برطرف شود.

وی با بیان اینکه بیش از هزار پایگاه برای دریافت زکات فطره خیران اردبیلی در سطح این استان تدارک دیده شده بود، افزود: نیکوکاران با مراجعه حضوری به ۳۸ مرکز نیکوکاری استان اردبیل نیز زکات فطره خود را به دست نیازمندان محله خود رساندند.

توحیدی با اعلام اینکه زکات فطره مردم نیکوکار استان اردبیل در همان محل پرداخت شده، هزینه می‌شود، بیان کرد: با تلاش‌های امدادگران، تمامی وجوهات فطریه بلافاصله در اختیار خانوار تحت حمایت قرار گرفت و موجب دلگرمی آنها در روز عید فطر شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه فطریه و تمامی کمک‌های مردمی نیکوکاران از شهری به شهر دیگر منتقل نشده و در بین نیازمندان و مستمندان همان منطقه توزیع می‌شود، گفت: ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل بر اساس سیستم نیازسنجی صورت می‌گیرد که این امر موجب شفاف‌سازی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، موظف به دریافت زکات فطره خیران است، اعلام کرد: بر اساس نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) متولی دریافت و هزینه‌کرد زکات به عنوان دبیرخانه شورای زکات، کمیته امداد است که این نهاد نیز در این زمینه به وظایف محوله خود عمل می‌کند.

توحیدی با بیان اینکه براساس فتوای مراجع اعظام تقلید و مصوبه شورای مرکزی زکات کشور زکات فطره به هیچ عنوان در پروژه‌های عمرانی هزینه نمی‌شود، افزود: زکات فطره فقط برای رفع مشکلات اقشار بی‌بضاعت تعلق می‌گیرد که براساس آن کمیته امداد استان اردبیل نیز تمامی زکات فطره روزه‌داران را به این امر اختصاص داده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه با وحدت رویه، ساماندهی صندوق‌ها و برنامه‌ریزی دقیق، زکات فطره روزه‌داران و نیکوکاران اردبیلی در سال‌جاری به صورت منسجم‌تری دریافت شد، گفت: این امر موجب شد تا زکات فطره مومنان در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد که امید است در آینده نیز شاهد چنین هماهنگی و همکاری‌ها باشیم.

ارسال نظرات