خبرهای داغ:
معاون اداره جهادکشاورزی سرخه گفت: کمبود آب و خرده مالکی مهم‌ترین مشکل کشاورزان در سرخه است.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۳۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

سیدرضا خاتمی معاون اداره جهادکشاورزی سرخه در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه با اعلام اینکه شهرستان سرخه قطب مرغداری استان سمنان  است، گفت: واحدهای مرغداری در شهرستان سرخه شامل 25 درصد مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار، پولت تخم گذار، مرغ مادر، پولت صادراتی و... است که متأسفانه واحدهای پرورش پولت صادراتی و گوشتی غیر فعال می باشند.

وی بیان داشت: بزرگترین واحد پرورش گوساله پرواری و دامداری 300 رأسی گاو شیری و واحدهای کوچک  پرورش گاو و گوسفند و همچنین بزرگترین واحد پرورش شترمرغ که در هفته جهادکشاورزی کلنگ زنی شد در سطح شهرستان سرخه قرار دارد.

خاتمی با اشاره به وضعیت کشاورزی در شهرستان سرخه بیان داشت: در سطح شهرستان سرخه محصولات جالیزی شامل خربزه، هندوانه و... کشت می شود و در سال در حدود 600 تن جو و 1500 تن گندم ، زردآلو، گیلاس و...  کشت می شود و بیشتر بصورت خرده مالکی می باشد که کار کشت را بسیار دشوار کرده است.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکل کشاورزی در این شهرستان کمبود آب و زمین مناسب جهت کشت است، از برنامه های جهاد کشاورزی در این شهرستان سوق دادن کشاورزی به سمت سیستم نوین آبیاری می باشد و در این خصوص  ازطریق اداره؛ یارانه دولتی به مبلغ 70میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود و همچنین واگذاری با اراضی با همکاری منابع طبیعی در خصوص فعالیتهای دامپروری و کشاورزی به درخواست کنندگان واگذار شده است.

معاون اداره جهادکشاورزی شهرستان سرخه با اشاره همکاری با طرح های بسیج سازندگی گفت: درخواست کنندگان اعتبارات بعد از معرفی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخه، اسناد و مدارک آنها مورد بررسی قرارگرفته و سپس با توجه به نوع درخواست و سطح تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها