مصطفی برزگر
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان ایلام:
حجت الاسلام مالمیر با تاکید بر اینکه اولین هدف استکبار مبارزه با دین است، گفت: مبارزه با دین و نابودی حق و حقیقت و عدالت اولین شاخصه استکبار است و طبق آیات قرآنی خداوند می فرماید با مستکبران باید دشمنی کرد و نباید با اینها وارد مذاکره شد که نمونه واضح آن را در برجام مشاهده کردیم دست دوستی به سمت دشمن دراز کردیم و نتیجه آن را به وضوح دیدیم که آمریکا و ایادی استکبار غیر قابل اعتماد هستند
کد خبر: ۹۰۲۷۶۲۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین مالمیر، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان ایلام در جلسه تفسیر قرآن که در ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد، پیرامون تفسیر مفهوم استکبار در قرآن گفت: قرآن کریم بالغ بر 43 آیه پیرامون استکبار و برائت از دشمن آورده است.

وی با بیان اینکه برائت از مشرکین و استکبارستیزی از فروع دین است، افزود: ادله عقلی در قرآن و روایات پیرامون این امر بسیار مشخص است و یکی از سوره هایی که در آن به استکبارستیزی پرداخته شده سوره مبارکه ممتحنه است.

حجت الاسلام مالمیر در ادامه اذعان داشت: وقتی رهبری به مردم فلسطین می فرماید مقاومت کنید، شما پیروزی هستید، این بیان ولی امر مسلمین زیربنای شرعی دارد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان ایلام با تاکید بر اینکه اولین هدف استکبار مبارزه با دین است، گفت: مبارزه با دین و نابودی حق و حقیقت و عدالت اولین شاخصه استکبار است و طبق آیات قرآنی خداوند می فرماید با مستکبران باید دشمنی کرد و نباید با اینها وارد مذاکره شد که نمونه واضح آن را در برجام مشاهده کردیم دست دوستی به سمت دشمن دراز کردیم و نتیجه آن را به وضوح دیدیم که آمریکا و ایادی استکبار غیر قابل اعتماد هستند.

حجت الاسلام مالمیر به فلسفه آغاز استکبار اشاره کرد و گفت: از زمانی که شیطان در بهشت شروع به تکبر کرد  در زمان خلقت آدم استکبار شکل گرفت.بنابراین اغوای آدم توسط شیطان و حبوطش به زمین سرآغاز استکبار شد.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از ابعاد استکباراین است که  ایدوئولوژی غیر الهی در مقابل بینش الهی قدعلم می کند.در واقع خصیصه بارز استکبار منفعت طلبی است و برای رسیدن به مطامع خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.همانگونه که رهبری در سال 96 خطاب به عربستان ملعون فرمودند" آمریکای جهانخوار تا تا توانست شما را دوشید وقتی هم که ناتوان شدید شما را ذبح خواهد کرد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان ایلام خاطر نشان کرد: خیلی از بندهای برجام نافرجام برای مردم تفسیر نشد و حقیقت را برای ملت بازگو نکردند .حقارت در این حد که آقای ظریف درلوزان در اتاقی  مشغول امضای برجام بود و در اتاق دیگری علیه ایران تحریم ها را بیش از بیش اعمال می کنند. با این حال  در بحث تحریم ها هر چه دشمن بیشتر به ملت ایران فشار می آورد، پیشرفت ما بیشتر بود

حجت الاسلام مالمیر گفت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با جهان خواهی و سلطه جویی می خواهند کدخدای جهان باشند که نمونه بارز آن را در زمان پهلوی دیدیم که تمام عزل و نصب و تصمیم گیری های ما وابسته به ایادی کفر بود .

وی افزود: آیه6 سوره ممتحنه ما را از مذاکره با استکبار نفی می کند چرا که ایادی استکبار با عقب نگه داشتن ملت ها به دنبال پیشرفت خود هستند و با ایجاد اختلاف در جامعه بشری گروه های تکفیری چون القاعده، داعش، وهابیت و ... را بوجود آوردند و خود حامی آنها هستند

 

 

ارسال نظرات