در این مجمع منشور اجرایی به تایید اعضا رسید. در این منشور اجرایی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی هر کدام به فراخور موقعیت و جایگاه خود در رابطه با سلامت جامعه موظف شدند، تمام تلاش خود را در راستای کشف تاثیر خود بر سلامت جامعه و اعتلای سلامت شهرستان معطوف بدارند.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۲۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مجمع شهرستانی سلامت شهرستان مریوان به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، مدیر شبکه بهداشت و درمان و تیم بهداشت و درمان، نمایندگان معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و برخی از مسولین ادارات برگزار شد.

در این مجمع پس از بحث و تبادل نظر در رابطه با تبیین نقش مشارکت در سلامت منشور اجرایی به تایید اعضا رسید. در این منشور اجرایی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی هر کدام به فراخور موقعیت و جایگاه خود در رابطه با سلامت جامعه موظف شدند، تمام تلاش خود را در راستای کشف تاثیر خود بر سلامت جامعه و اعتلای سلامت شهرستان معطوف بدارند.

در این رابطه ایوب غلامی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان عنوان کرد: مجمع سلامت عبارت است از سازماندهی مبتنی بر فرآیند‌های اجتماعی و مشارکتی نظام‌مند و سیاست کلی آن تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم در همه قوانین می‌باشد.

وی گفت: جامعه باید از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند تا مسئولیت‌پذیری و مشارکت ساختارمند شکل بگیرد. وی افزود: بر اساس این چشم‌انداز سلامت، می‌توانیم به جایگاه مناسبی در سلامت منطقه به‌دست آوریم.

غلامی با اشاره به برخی از مصادیق حقوق شهروندی از جمله حق حیات، سلامت کیفیت زندگی، محیط زیست سالم تصریح کرد: با ارتقا سطح تعهد و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و ایجاد نظامی کارآمد جهت دسترسی آسان و سریع، می‌توان سطح مشارکت اجتماعی را به‌ویژه برای گروه‌های آسیب‌پذیر افزایش داد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات