کارشناس سیاسی مسائل بین الملل گفت: بیش از سه سال است که ائتلاف استکباری (آمریکایی، اسرائیلی و سعودی) انواع جنایت‌ها را بر علیه ملت یمن تحمیل کردند، اما مقاومت ستودنی و روحیه جهادی یمنی‌ها آن‌ها را با شکست مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۷۵۵۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
حسین شیخ الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار کرد: ائتلاف آمریکایی، سعودی، اسرائیلی و اکنون غربی‌ها که بیش از سه سال است در یمن حضور دارند و با استفاده از انواع سلاح‌های غیرمتعارف و بمباران مردم بی گناه در صدد اشغال این سرزمین هستند کاری از پیش نبرده و امروز تنها راه حل سیاسی و مذاکره پایان بخش این منازعات خواهد بود.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بیش از سه سال است که ائتلاف استکباری (آمریکایی، اسرائیلی و سعودی) انواع جنایت‌ها را بر علیه ملت یمن تحمیل کردند، اما مقاومت ستودنی و روحیه جهادی یمنی‌ها آن‌ها را با شکست مواجه کرده است.

وی بیان کرد: همه این اتفاقات در شرایطی است که بدانیم بمب افکن‌های آمریکایی به نام سعودی‌ها صنعا و الحدیده را تهدید می‌کند و همچنین موشک‌های بالستیک یمنی پایتخت سعودی و ابوظبی را نیز تهدید می‌کند این یعنی توازن قوا که بین یمن و عربستان رخ داده است.

شیخ الاسلام گفت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم سعودی‌ها و آمریکایی‌ها بدنبال اقناع جامعه بین‌المللی هستند که این توازن قوا نیست و کمک‌های ارسالی ایران است، اما در واقع تمام موشک‌ها و سلاح‌ها متعلق به یمن است، زیرا در این حوزه توانمند هستند.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان افزود: توانمندی نظامی که در یمن وجود دارد متعلق به ملت یمن است، زیرا آن‌ها توانستند با ایمان، مقاومت و روحیه جهادی در برابر نظام سلطه بیش از سه سال ایستادگی کند.

شیخ الاسلام اظهار داشت: یمنی‌ها با پای برهنه و با اتکا به توانمندی خود در برابر بزرگترین سلاح‌های نظام سلطه و هزینه‌های یکصد میلیارد دلاری سعودی‌ها پایدار ایستادند و امروز نیز سعودی‌ها بر اساس توازن قوا و در یک حالت تساوی باید تن به مذاکره سیاسی بدهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها