سید مرتضی علوی
کارشناس سلامت روانِ شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان:
سیده زهره حسینی گفت: در جامعه امروزی باید آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به کودکان داده شود و آگاه‌سازی والدین از آسیب‌های احتمالی فضای مجازی،باید از اهداف اصلی باشد .
کد خبر: ۹۰۲۷۴۴۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶

 به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: سلامت روان یعنی توانایی کامل برای ایفای نقش های روانی و جسمی فاقد از اختلالات روانی و رفتاری به طوری که فرد بتواند ارتباطات سالمی را با دیگران برقرار کند، واقعیت ها را بپذیرد، با محیط سازگاری پیدا کند و در جهت رسیدن به اهداف خود قدم بردارد.

وی همچنین ادامه داد: تعریف سلامت روانی یعنی حالتی از سلامتی که فرد متوجه توانایی خود می‌شود و می‌تواند با تنش‌های طبیعی زندگی مقابله کند و می تواند کارآمد و با ارزش باشد.

سیده زهره حسینی  افزود : واژه سلامت روانی یک کودک، مفهومی بسیار وسیع دارد این که کودک بتواند با خود و دیگران ارتباط برقرار کند، سازش پیدا کند، احساس خودتوانمندی، کفایت و عزت نفس را کسب کند.

حسینی سلامت روانی یک کودک در کنار یک خانواده با محبت و حمایت گر را ضروری دانست و تصریح کرد: امروزه کلاس های گوناگون و متنوع برای کودکان و نوجوانان در سنین مختلف در مراکز عمومی و خصوصی برگزار می شود و والدین علاقه مندی زیادی دارند که فرزندان خود را در انواع کلاس ها ثبت نام کنند تا آنها مهارت های متنوع را یاد بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: کودک با شرکت در این کلاس ها علاوه بر اینکه مهارت هایی را یاد می گیرد، این امر می‌تواند برای برقراری ارتباط با سایرین، افزایش سازگاری آنها با کودکان دیگر و… موثر باشد.

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان بیان داشت: گاهی دیده می شود که کودک به اجبار والدین بدون هیچ علاقه مندی به کلاس های متنوع می رود، که این مسئله منجر به اثراتی از جمله محدود شدن خلاقیت کودک و خستگی و دلزدگی کودک می شود و در نتیجه باعث از دست رفتن بخشی از توانمندی ها و بالفعل نشدن بسیاری از بالقوه های کودک می شود و کودک برای رشد سالم به حدی از آزادی عمل نیاز دارد و پیشنهاد می شود.

حسینی یادآور شد: در جامعه امروزی، استفاده از فضای مجازی و وسایل بازی الکترونیکی جز وسایل جدا نشدنی زندگی مدرن هستند و در این شرایط باید آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به کودکان، آگاه سازی والدین از آسیب های احتمالی فضای مجازی از اهداف اصلی باشد.

وی ادامه داد: لازم و ضروری است که پدر و مادر در هنگام در اختیار گذاشتن ابزار الکترونیکی، حتما قوانین استفاده از آن را به کودکان خود گوشزد کنند؛ از جمله زمان مورد استفاده از این ابزار، محدوده استفاده از ابزار و… و قوانین پیگیری شود تا بهتر بتواند این فضا را مدیریت کنند.

ارسال نظرات