خبرهای داغ:
ملکی پور گفت: شاید همراه شدن با قوانین جهانی مزایایی دارد که فقط یک عده خاص می فهمند وعموم وعوام جامعه از درک آن عاجزند و باید منتظر گذشت زمان بود تا تلالو درخشان این افتاب تابان مشخص شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۴۲۸
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

طیب ملکی پور کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی و عضو مجمع اقشار بسیج استان قزوین در گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص قرارداد FATF و مخطراتی که به دنبال این قرارداد برای منابع ملی کشور رخ می دهد اظهار کرد: اصل واساس معاهده فوق اشراف اطلاعاتی برمنابع وسیستم مالی کشور وکنترل آن لست، به این معنی که بیایند در خانه ما را ببینند که ما دقیقا کسب مان از کجاست، خرج مان به چه صورت است بعد به ما بگویند از کجا بگیر ودر کجا خرج کن واگر انحراف سلیقه داشتیم تذکر و برخورد شدید با ما بشود که چرا چپ رفتی راست رفتی و در خرج و دخلت هم اجبارا باید با فلان جماعت باشی وبا بهمان جماعت نباشی.
وی ادامه داد: همه این تعاریف که به بیان ساده گفته شد، خون هر انسان با غیرتی را بجوش می آورد ونا خود آگاه این کلام به تو چه ربطی دارد را بر زبان جاری می کند!!
ملکی پور در ادامه با یادآور شدن خطرات قرارداد مذکور ابرز کرد: اولین خطرقرارداد FATF برای ما این است که نامحرم و دشمن بر میزان توان ما اشراف پیدا کند.
این کارشناس تصریح کرد: دوم اینکه قانون، قاضی و میدان مال ما نمی باشد و اگر پا کج بگذاریم اسیر محکمه یک طرفه می شویم، سوم اینکه تعاریف ومصادیق جرم مطابق هنجارها وقوانین ما نیست و ما با معیارهای آن ها سنچیده می شویم ونکته آخر اینکه ما قبل از هر اقدامی در رده اول لیست سیاه آنان قرار داریم واین عمل یعنی قبول اتحامات و اینکه محکوم به برخورد هستسم.
عضو مجمع اقشار بسیج استان قزوین با اشاره به این مطلب که پیوستن به FATF از جانب کشور ها به صورت خودجوش اتفاق می افتد توضیح داد: این استقبال وپیشدستی های چند ساله در مواردی چون برجام وموارد مشابه آن را می شود از چند جهت بررسی وتحلیل کرد.
وی اضافه کرد: ابتدا اینکه شاید برخی ساده لوح هستند وخطرات را درک نکرده وتوجیه نشده اند و این تعاملات و برنامه های بین المللی را برای سربلندی کشور مناسب می بینند.
ملکی پور ادامه داد: نوع دیگر از تحلیل اینکه شاید همراه شدن با قوانین جهانی مزایایی دارد که فقط یک عده خاص می فهمند وعموم وعوام جامعه از درک آن عاجزند و باید منتظر گذشت زمان بود تا تلالو درخشان این افتاب تابان مشخص شود.
کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی در پایان تشریح کرد: تحلیل بد بینانه اینکه برخی در جهت بدست آوردن دل دشمنان وضربه به نظام از هیچ خیانتی دریغ نمی کنند وپیش دستی در خود تحریمی، خود ارزیابی در مقابل بیگانه در کل دنیا بیانگر چند دلیل است: ابتدا اعلام شیفتگی اعلام همراهی اعلام عجز و دادن چراغ سبز برای مراحل بعد که این یعنی ابتدای اسارت! یادمان نمی رود امام راحل ما فرمدند مملکتی که شهادت دارد اسارت ندارد و البته دشمن اسارت ما را به گور خواهد برد.
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها