عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت درباره برجام حالت قمارباخته دارد، دولت باید در سیاست‌هایش در استفاده از ظرفیت و توان داخلی و جوانان کشور تجدیدنظر کند.
کد خبر: ۹۰۲۷۴۱۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش لحظه‌ای قیمت کالاها، ارز، مسکن و طلا، اظهار داشت: نه سیاست انقباضی دولت توانست شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد و نه سیاست‌های انبساطی دولت توانست پاسخگوی شرایط نابسامان اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: دولت در سیاست‌های انقباضی خود به دنبال پایین آوردن نرخ تورم در کشور بود که با پایین آمدن نرخ تورم رکود شدیدی بر اقتصاد کشور حاکم شد و به تبع آن بخش تولید کشور به شدت آسیب دید و بسیاری از مراکز تولیدی و کارخانه‌ها به دلیل کمبود نقدینگی دچار آسیب و حتی تعطیل شدند، این مراکز تولیدی در شرایط رکود اقتصادی حتی نتوانستند پول آب و برق و مزد کارگران را پرداخت کنند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: در سیاست‌های انبساطی دولت هم شاهد ورود پول و نقدینگی به بازار بودیم که این حجم بالای نقدینگی بر خلاف سیاست‌های انقباضی دولت بود و باعث شد یکدفعه شاهد گرانی‌های لجام‌گسیخته باشیم و شرایط اقتصادی کشور از دست دولت خارج شود و بازار مسکن، خودرو، طلا و ارز به هم بریزد.

امیرآبادی یادآور شد: به نظر می‌رسد بانک مرکزی مقصر اصلی این شرایط نابسامان اقتصادی کشور است، سازمان برنامه و بودجه نیز به دلیل عدم کنترل شرایط مقصر است که هر دو این نهادها زیر نظر مجلس شورای اسلامی نیستند و نمایندگان باید در این زمینه از رئیس‌جمهور سؤال کنند که سؤال از رئیس‌جمهور هم که می‌دانید چگونه است.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی به بانک‌ها به نوعی مجوز خلق پول را داده است و بانک‌ها همین‌طور بدون برنامه در حال خلق پول هستند، حتی شبه‌پول هم خلق می‌کنند مثل اسناد خزانه و اوراق مشارکت که به این شرایط لجام‌گسیخته اقتصادی کمک کرده است.

نماینده قم در مجلس متذکر شد: دولت باید سریعاً به خودش بیاید، دولت در زمینه برجام حالت قمارباخته را دارد، امروز دیگر وقت سرزنش دولت به خاطر برجام نیست، واقعیت این است امروز باید همه به دولت کمک کنیم، چرا که وقتی به یک فرد قمارباخته کمک نشود، او حاضر است همه‌چیز را از بین ببرد.

وی همچنین گفت: امروز همه باید به دولت کمک کنند، البته آقای رئیس‌جمهور اشتباه بزرگی مرتکب شد و تبلیغات بی‌جهتی را در برجام انجام داد و بی‌جهت در این زمینه بزرگ‌نمایی کرد و امروز همین بزرگ‌نمایی حالتی را پیش آورده که دیگر جرأت نمی‌کنند بگویند ما اشتباه کردیم و نمی‌خواهند از این مسیر اشتباه برگردند، کسی هم که دیگر نخواهد از اشتباه خود برگردد، قطعاً اشتباهات بزرگتری را مرتکب خواهد شد.

امیرآبادی عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید سریع برگردد و ریکاوری شود و شرایط اقتصادی کشور را سامان دهد، باید در برخی از مسئولان اقتصادی دولت نیز جابجایی‌هایی انجام شود تا به بهتر شدن وضعیت معیشتی مردم کمک کنند، البته مردم ما ملت خوبی هستند، انقلاب، اسلام و رهبرشان را دوست دارند ولی ما باید سریعاً مشکلات مردم را حل کنیم و این یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه ما یقین داریم اروپا نمی‌تواند روابط تجاری خودش با آمریکا را فدای روابط تجاری با ایران کند، چون اصلاً قابل مقایسه نیستند و این واقعیتی است که باید بپذیریم، تصریح کرد: برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باید از جوانان و ظرفیت داخلی کشور خودمان استفاده کنیم، جوانان ما می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند، ما کشور قدرتمندی هستیم، باید باور داشته باشیم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و اقتصاد کشور را سامان دهیم.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان با بیان اینکه هر جا به جوانان کشور اعتماد کردیم موفق شدیم، خاطرنشان کرد: دولت باید در سیاست‌ها و اراده خودش در استفاده از ظرفیت و توان داخلی کشور و استفاده از جوانان تجدیدنظر کند؛ دولت باید در باور ملت ایران به عنوان یک ملت قهرمان در برابر همه کاستی‌ها و سختی‌ها تجدیدنظر کند، البته ایستادگی ملت در برابر کاستی‌ها و کمبودها مسلتزم این است که مسئولان هم مثل مردم باشند، نه اینکه خودمان سر ماه حقوق‌مان را بگیریم و بعد بگوییم حالا کارگری که 5 ماه حقوق نگرفته صبر کند، این اصلاً قابل قبول نیست، اگر قرار است حقوق یک کارگر 5 ماه عقب بیفتد حقوق یک وزیر و سفیر هم باید عقب بیفتد، اگر اینگونه نشود معلوم است که مردم صبر و تحمل نمی‌کنند.

ارسال نظرات