خبرهای داغ:
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

بهره مندی۱۵۶ مددجو از خدمات توانبخشی در مراکز مراقبت

جاتن عنوان کرد: سازمان بهزیستی به ازای هر مددجو مبلغ 38۵ هزار تومان به مرکز پرداخت می کند و 156 مددجو در استان قزوین از این مراکز استفاده می کنند
کد خبر: ۹۰۲۷۳۲۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

زهرا جاتن معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص برنامه های مراقبت در منزل مددجویان این اداره بیان کرد: این برنامه تحت عنوان دو زیرمجموعه به جامعه هدف خدمت رسانی می کند که شامل مراکز مراقبت در منزل و مراقبت در منزل توسط اعضا خانواده در مناطق محروم مرکزی می باشد.
وی گفت: مراکز مراقبت در منزل به مراکزی گفته می شود که مطابق دستورالعمل های سازمان ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل توسط مراقبان آموزش دیده و زیر نظر کارشناس تخصصی توانبخشی و با مشارکت اعضای خانواده به گروه هدف واجد شرایط صورت می گیرد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: گروه هدف معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن و افراد دارای اختلالات طیف اوتیسم که به تشخیص کمیته توانبخشی نیازمند خدمات مراقبتی توانبخشی در منزل باشند و توسط مراقب آموزش دیده و باصلاحیت 3 روز در هفته به ارائه خدمات توانبخشی لازم در منزل مددجو می پردازد.
جاتن عنوان کرد: سازمان بهزیستی به ازای هر مددجو مبلغ 38۵ هزار تومان به مرکز پرداخت می کند و 156 مددجو در استان قزوین از این مراکز استفاده می کنند.
وی ضمن اشاره به مراکز مراقبت در منزل توسط خانواده افزود: مراقبت در منزل توسط اعضا خانواده در مناطق محروم و کم برخوردار و در خانواده هایی که نیازمند خدمات مراقبت طولانی مدت بوده انجام می شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در این برنامه سازمان بهزیستی به مراقبی که از اعضای خانواده خود مددجو می باشد، مبلغ 250 هزار تومان به صورت ماهیانه پرداخت می کند تا اندکی از هزینه های مالی خانواده را تامین نموده و امر مراقبت به شکل بهینه تری صورت پذیرد.
جاتن یادآور شد: تا کنون 80 مددجو در مناطق محروم آبیک، تاکستان، آوج و بویین زهرا تحت پوشش این برنامه قرار دارند.
وی در خصوص مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان جسمی حرکتی گفت: در حال حاضر 5 مرکز روزانه جسمی و حرکتی و یک مرکز روزانه معلولان ضایعه نخاعی در سطح استان، ۳ مرکز روزانه سالمندان(2 مرکز در قزوین و یک مرکز در البرز)، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی زیر 14 سال(یک مرکز در قزوین و یک مرکز در البرز و یک مرکز در تاکستان) مشغول فعالیت می باشند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: همچنین مراکز حرفه آموزی معلولان ذهنی بالای 14 سال(دو مرکز در قزوین)، دو کارگروه تولیدی و حمایتی در قزوین جهت حرفه آموزی و اشتغال مددجویان فعال می باشند‌.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها