استاندار خراسان رضوی بر لزوم بومی سازی و استفاده از ظرفیت استارت آپ‌ها برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۹۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی رضا رشیدیان در بیست و چهارمین جلسه شبکه جامع دانشگاه‌های استان که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشهد مقدس برگزار شده بود؛ با بیان این مطلب افزود: قطعا قوانین و شرایط حاکم بر استارت آپ‌ها در کشور‌های مختلف متناسب با جمعیت شاغل و جویندگان کار آن‌ها متفاوت است از این رو برای راه اندازی آن‌ها در استان باید منطبق با نیازها، بومی سازی شوند.

وی اظهار داشت: اهدافی را که از راه اندازی استارت آپ‌ها دنبال می‌کنیم در واقع همان مواردی است که از دانشگاه‌ها مورد انتظار است یعنی به عبارت دیگر باید به مجموعه‌هایی مولد و کار آفرین تبدیل شوند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که در واقع رسالت اصلی استارت آپ‌ها بهم زدن فرآیند کند اقتصادی است؛ گفت: با شکل گیری این مجموعه ها، واسطه‌ها و دلالان حذف شده و این موضوع به نفع مصرف کننده نهایی خواهد بود.

رشیدیان تصریح کرد: به همین منظور باید دبیرخانه اکو سیستم استارت آپ‌ها و کارآفرینی در استان تشکیل شود تا از این طریق بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی تاکید کرد: باید شبکه سرمایه گذاران و شبکه جامع دانشگاه ها، پارک علم و فناوری، کارگروه اشتغال، سازمان عامل کریدور فناوری رضوی، شورای هماهنگی بانک ها، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شرکت‌های زیر ساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و مجموعه‌های مرتبط را با یکدیگر متصل کرد تا نیروی متخصص متناسب با نیاز استان تربیت شود و اشتغال هدف گذاری شده محقق شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ماهیت ایجاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطر نشان کرد: این نهاد علمی در واقع نیروی کار مفید مورد نیاز واحد‌های تولیدی را تربیت می‌کند.

رشیدیان در ادامه به تخصیص دو میلیارد تومان بودجه پزوهشی برای سال ۹۷ استان اشاره و تاکید کرد: مطابق با قوانین بالا دستی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته؛ این بودجه باید در راستای تدوین پژوهش‌های کاربردی برای حل چالش‌ها و موضوعات اولویت دار در خراسان رضوی هزینه شود.

وی با اشاره به این که در سنوات گذشته، ۸۰۰ موضوع اولویت دار استان احصا شد و پژوهش‌هایی نیز در این زمینه انجام شد؛ گفت: این موارد برای اجرا در اختیار مجریان و دستگاه‌های متولی قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی افزود: در کارگروه آموزش و پژوهش استان برای سال جاری نیز ۴۰۰ مورد موضوع اولویت دار پژوهشی احصا شده است.

سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ تومان اعتبار از مجموع ۲۷ دستگاه مشمول یک درصد قانون اعتبارات پژوهش و فناوری به استان اختصاص یافت که ۱۹ دستگاه اعتبارات خود را در حوزه پژوهش و هشت دستگاه در حوزه فناوری هزینه کردند و منجر به ۱۱۱ طرح شد که ۵۵ مورد آن‌ها اجرایی و الباقی نیز در دست اجراست.

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه می‌توان به ارائه گزارشات اجمالی از عملکرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، کارگروه آموزش و پژوهش، استارت آپ‌ها در مشهد مقدس طی پنج سال گذشته، اشاره کرد.

همچنین رئیس جهاد دانشگاهی استان خلاصه‌ای از مطالعات نقشه راه اشتغال دانش آموختگان در خراسان رضوی را رائه کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها