نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد
فولادگر گفت: دستگاه‎های اجرایی بایستی برای اعتباراتی که در زمینه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دارند، از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنند، تا موجب درگیر کردن دانشگاه با مسائل کشور شوند.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۷۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون راه‌های درگیر کردن دانشگاه‎ها با مسائل کشور عنوان کرد: یکی از بهترین راه حل‌ها این است که بحث‌های پژوهشی که در دانشکده‎ها توسط اساتید و یا دانشجویان انتخاب می‌شود، و نیز بخش پژوهشگاه‌های وابسته به دانشگاه‌ها، وزارت علوم و وزارت بهداشت براساس مشکلات کشور موضوع یابی شود تا صرفا موضوعات پژوهشی تئوری، نظری و کتابخانه‌ای که مرتبط با مشکلات کشور نیست، انتخاب نشود.

وی بیان کرد: دفاتر ارتباط با دستگاه‎های اجرایی مثل صنعت دانشگاه‎ها، پزشکی، بخش‌های علوم اجتماعی و اقتصادی بایستی فعال تر شود، که این دفاتر می‌تواند در موضوع یابی پروژه‌های مهمی که نیاز کشور در آن نهفته است نقش مهمی را ایفا کند.
فولادگر اظهار داشت: دستگاه‎های اجرایی بایستی برای اعتباراتی که در زمینه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دارند، از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنند، تا موجب درگیر کردن دانشگاه با مسائل کشور شوند.

وی تصریح کرد: پایان نامه‎های تحصیلی بویژه تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری به سمت موضوعات مورد نیاز کشور سوق داده شوند.

فولاد گر درپایان یادآور شد: اساتید و دانشجویان نیز بایستی انگیزه و احساس ضرورت را در خود برای درگیر کردن دانشگاه‌ها با مسائل کشور ایجاد کنند.
ارسال نظرات