آتش سوزی کپر‌ها تراژدی است که هیچگاه به گوش صاحبان زر و زور و تزویر نرسیده است و فریاد فقر محرومان با آتش گرفتن کپر‌ها همیشه در دل آتش خاموش می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۶۶
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ غنی و فقیر؛ سیر و گرسنه، بی درد و دردمند؛ بی‌غم و غمدار؛ ارباب و رعیت؛ هر دو محترمانه در کنار هم زندگی می‌کنیم و از درد‌های پیدا و پنهان پابرهنگان و بیغوله‌نشینان و کپرنشینان و حاشیه نشینان خبر نداریم و اگر خبر هم داشته باشیم کَکمان نمی‌گزد چراکه در زندگانی روزمرّه خود غرق شده‌ایم.


مقام معظم رهبری در جملاتی بسیار ناب و طلایی رسالت انبیاء را اینگونه معرفی می‌فرمایند: پیغمبران آمده‌اند تا گردن کلفت‌های جامعه، مفت‌خور‌های جامعه، زالوصفتان جامعه، استثمارگران جامعه، زراندوزان جامعه، بی‌دردان و بی‌غمان مرفه جامعه را سر جای خودشون بنشانند و مستضعفان، محرومان و پا برهنگان رو به حقوقشان برسانند.


در حالیکه سالهاست مسئولان از اتمام طرح کپرزدایی در جنوب کرمان سخن می‌گویند، اما آتش سوزی روز گذشته تنها دارایی پیرزن بی سرپرست جازموریانی خاکستر کرد و نشان داد برخی مردمان محروم جنوب کرمان در اوج محرومیت سقفی جز خانه‌های ساخته شده از برگ درختان خرما ندارند.

آری آتش فقر آمد روز گذشته در دل گرمای سوزان جنوب کرمان آمد و تنها سرپناه پیرزن جازموریانی و یتیمان را در روستای سردشت چاعلیشاه بخش جازموریان را خاکستر کرد، گر البته این اولین بار نبود که آتش به زندگی مردمان سرزمین من می‌افتد. هر ساله تعداد زیادی از کپر‌ها جنوب کرمان در شعله‌های جانکاه نیستی ناله‌های درد را می‌سوزاند و نعره‌های درد و رنج جانکاهشان گوش عالم وآدم را کر می‌کند، اما متاسفانه صدا‌های مظلومانه‌شان در دل آتش روشن شده از نداری، خاموش می‌شود و به گوش صاحبان حقوق‌های نجومی و مسئولان نمی‌رسد.



گفتنی است، چند ماه قبل محمد جواد کودک ۸ ساله جهاد آبادی در زیر خط فقر در آتش سوخت و محمدجواد ۸ ساله که امسال پا به کلاس اول مدرسه گذاشته بود جان خود را در این حادثه از دست داد، روستای جهاد آباد در مرز کهنوج و عنبرآباد در جنوب کرمان قرار دارد.


علی‌ای حال، جنوب استان کرمان منطقه‌ای محروم و در عین حال دارای پتانسیل‌های اقتصادی غنی و دست نخورده است.


بخش جازموریان در ۶۵ کیلومتری شهرستان رودبارجنوب واقع شده است.


تهیه وتنظیم:پورحیدر
ارسال نظرات