نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: الگوگیری از سیره ناب ائمه معصومین(ع) در واقع باید سرمشق و سرلوحه تمامی کودکان و فرزندان کشورمان باشد.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۶۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

سیره ناب ائمه معصومین (ع) باید سرلوحه تمامی کودکان و فرزندان کشورمان باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم تجلیل از حافظ کل قرآن کریم و نابغه قرآنی کشور که در بقعه امامزاده سیدابراهیم لاهرود برگزار شد اظهار داشت: تربیت فرزندانی از جنس قرآن و انس گرفته با قرآن در واقع باید در کانون تمامی خانواده‌ها مهم شمرده شده و حائز اهمیت باشد که در این زمینه نیاز است تا خانواده‌ها با تربیت فرزندان خود مطابق با شعائر دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی هدایتگر جامعه در مسیر توسعه و تعالی باشند.

وی افزود: در عصر کنونی فرزندانی که به صورت اکمل با قرآن انس گرفته‌اند در واقع جزو معجزات قرآن نامیده می‌شوند چرا که هدایت جامعه در مسیر قرآن که خود هدایتگر انسان و بشر است سبب متعالی شدن شخصیت تک تک افراد جامعه می‌گردد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: الگوگیری از سیره ناب ائمه معصومین(ع) در واقع باید سرمشق و سرلوحه تمامی کودکان و فرزندان کشورمان باشد چرا که هم‌اکنون با روی کار آمدن جنگهای روانی فرزندان ما بیش از پیش نیاز به مراقبت و صیانت از خشم و حربه دشمنان دارند.

سیره ناب ائمه معصومین (ع) باید سرلوحه تمامی کودکان و فرزندان کشورمان باشد

عاملی با بیان اینکه فرزندانی همچون حنانه خلفی باید الگوی جوانان و نوجوانان امروزی باشد، گفت: حرکت در مسیر قرآن فراگیری سیره ائمه اطهار(ع) و تطبیق شخصیت فردی و اجتماعی با روایات و سفارشات ائمه معصومین یک ضرورت اساسی جامعه امروزی است چرا که رشد، تعالی و رسیدن به کمال جامعه امروزی در گرو حرکت در مسیر قرآن و سفارشات ائمه اطهار(ع) می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: موفقیت هایی که خانم خلفی در زمینه قرآن به دست آورده است از ابعاد سیاسی، اجتمایی وفرهنگی برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است چرا که دشمن دقیقا از جوانان و فرزندانی اینچنین هراس و بیم دارد.

عاملی نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندانی از جنس قرآن و انس گرفته با قرآن را بسیار مهم و حساس دانست و اظهار کرد: نیاز است تا خانواده‌ها با تبیین رهنمودهای پیامبران و آیات قرآنی فرزندان خود را به سمت قرآن هدایت کرده و به فراگیری آن تاکید کنند.

ارسال نظرات