مانور مدیریت بحران راه آهن جنوب شرق پيش از ظهر امروز با هماهنگي اداره کل مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان و با حضور معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري در ايستگاه راه آهن زاهدان و جيگولي اجرا شد.
کد خبر: ۹۰۲۷۲۰۷
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، باقر کرد در حاشیه اين مانور گفت: بنده احساس خرسندي و شعف شخصي خاصي نسبت به تحولي كه در ايستگاه راه آهن زاهدان اتفاق افتاده به بنده دست داده است.

وی افزود: راه آهن از اساسی ترين محورهاي توسعه اين منطقه است .

وی ادامه داد: راه آ هن چابهار زاهدان داری ۸ قطعه است که تاپايان امسال ۴۰ کيلومتر از زاهدان به سمت خاش و ۱۲۰ كيلومتر از چابهار به سمت ايرانشهر اماده ريل گذاري مي شود.
وی بیان کرد: راه اهن چابهار به زاهدان ۲۵ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداري سيستان و بلوچستان گفت: اگر راه آهن چابهار – زاهدان به خط ريلي شمال به جنوب متصل شود به شاهراه واقعي ريلي دنيا مبدل مي شود که باعث توسعه ي محلي استان، توسعه جنوب شرق کشور و گسترش مبادلات و فعاليت هاي بندر اقيانوسي چابهار مي شود و اين بندر را به دنيا و به درياچه خزر وصل مي كند.

وی اظهار کرد: در آینده با افتتاح راه آهن چابهار _زاهدان و زاهدان به سرخس ما کوتاه ترين راه ريلي را از شمال به جنوب خواهيم داشت كه باعث توسعه شرق كشور مي شود.

وی در ادامه با افتتاح سیستم پايش دوربيني راه آهن زاهدان_کرمان و اتاق مانيتورينگ اداره کل راه آهن جنوب شرق اذعان داشت: اين سيستم فوق العاده پيشرفته است و از نظر الكترونيكي و نرم افزاري در سطح بالايي قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در خط ریلي زاهدان به کرمان ۹۵ دوربين به فاصله ۳۰كيلومتر با هزينه يك ميليارد ريال نصب شده كه يك شعاع بسيار گسترده را در اين خط ريلي پوشش مي دهد.

مجید ارجونی در حاشيه اين مانور اظهار داشت: اين مانور با اهداف جمع آوري سريع سوانح، امداد و پشتيباني سازمان ها و ارگان هاي ذي ربط در جمع آوري اين سوانح و آمادگي نيروهاي تخصصي و عملياتي برنامه ريزي و اجرا شد.
وی اضافه کرد: در مجموع برگزاری اين مانور علاوه بر بالا بردن توان نيروهاي امدادي در جمع آوري سوانح چه در حوزه نيروهاي تخصصي راه آهن و حتي نيروهاي امدادي به دنبال شناسايي نقاط قوت و ضعفمان هستيم.

وی تصریح کرد: مرتفع کردن گلوگاه هايي كه ممكن است در هنگام سوانح واقعي ما را به چالش بكشاند از اهداف اجراي اين مانور است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: مهم ترین دستاورد هاي راه آهن جنوب شرق در اين مانور داشتن فيبر نوري اختصاصي راه آهن ' راه اندازي دستگاه ترانک و ديسپچر در برقراري ارتباط در مواقع ضروري و عدم وجود ارتباط با محل سانحه، تلفن هاي پارتي لاين تصويري و ارتباط ماهواره اي در صورت قطع بودن تمام راه هاي ارتباطي، از ديگر دستاورد هاي اين مانور .
منبع خبر : روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق
ارسال نظرات