فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران خبر داد
فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران از کسری بیش از دو هزار مسجد در گیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۷۱۵۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، سردار سید ضیاءالدین حزنی صبح امروز در آئین افتتاح مسجد جامع نیاکو آستانه‌اشرفیه با اشاره به اهمیت مسجد و لزوم گرامی داشتن و اهتمام ورزیدن به ساخت و توسعه آن اظهار کرد: همه شهدای انقلاب اسلامی برخاسته از مساجد هستند.

وی با بیان اینکه چند سالی است که بحث محرومیت‌زدایی  از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع‌شده است افزود: آنچه مقام مسلمانان را نسبت به مسیحیان بالابرده، توجه آن‌ها نسبت به مساجد در سطح دنیا است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آمار جمعیت فرق دینی و مذاهب مختلف دنیا و تفکیک قاره‌ها به نسبت جمعیت و مساجد افزود: در کشور ما ۸۷ هزار  ۳۱۶ مسجد  وجود دارد که ۱۰ هزار و ۶۱۶  مسجد متعلق به اهل سنت است.

حزنی با اشاره به کسری 81 هزار و 537 مسجد در کشور و بیان اینکه ما به ازای هر ۵۰۰ نفر مرد و زن باید یک مسجد داشته باشیم خاطرنشان کرد: بااینکه پنج هزار و ۶۱ مسجد در گیلان وجود دارد اما همچنان دو هزار و ۱۹۷ کسری مسجد در گیلان داریم.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران با تاکید بر این نکته که همه مساجد توسط مردم احداث‌شده است و سپاه تنها به تسریع در ساخت مساجد کمک کرده تصریح کرد: متأسفانه در طول شبانه‌روز مساجد ما فقط چهار ساعت مورداستفاده قرارمی گیرد درحالی‌که ما می‌توانیم بخش مهمی از مشکلات جامعه ازجمله مسئله اقتصادی، طلاق، اعتیاد و بیکاری را در داخل مساجد حل‌وفصل کنیم.

به گزارش بسیج، در پایان این مراسم از چند نفر خیرین که در ساخت مسجد کمک کرده بودند  با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

گفتنی است در این آئین، سردار محمد عبدالله پور  فرمانده سپاه قدس گیلان، جمعی از مسئولین و مردم منطقه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات