مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران گفت: متأسفانه در عرصه ساخت و ساز، به علت فقر منابع آموزشی، همواره با پدیده الگوپذیری از معماری غربی بوده ایم که در مدیریت شهری ما نیز تبعات بسیاری به بار داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۷۱۲۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

محمود ایلخان مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، به تأسیس کارگروه معماری و شهرسازی ایرانی از سوی معاونت فرهنگی سپاه اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج مهندسین عمران هم از اعضای این کارگروه است که راهکارهای ترویج معماری ایرانی را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در عرصه ساخت و ساز، به علت فقر منابع آموزشی، همواره با پدیده الگوپذیری از معماری غربی بوده ایم که در مدیریت شهری ما نیز تبعات بسیاری به بار داشته است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با بیان اینکه می توان معماری نوین را با معیارهای ایرانی ایجاد کرد، گفت: هدف این کارگروه این است که در ابتدا آسیب ها و تبعات معماری غرب را بیان نموده و در کنار آن حسنات معماری ایرانی را نیز بازگو کند و در یک فرآیند تدریجی، به تدوین کتب آموزشی معماری نوین اسلامی دست یابیم.

ایلخان با تأکید بر لزوم توجه دستگاه های دولتی به مسئله ترویج معماری ایرانی، افزود: زمانی می توان انتظار داشت که معماری شهرسازی ایرانی آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار بگیرد که دستگاه های مسئول در این زمینه که اکثرا دولتی هستند پای کار بیایند و دغدغه مند شوند.

ارسال نظرات