خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری عجب شیر در بازدید از نحوه تقسیم و توزیع آب شهرستان با اشاره به ظرفیت 42 میلیون مترمکعبی سد قلعه چای، گفت: 28 میلیون مترمکعب معادل 48 درصد از نیاز آبی مزارع از این سد و مابقی از آب های زیرزمینی تامین می شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۱۱۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عادل اصغرپور  افزود: انتظار می رود در موقع توزیع آب از سد قلعه چای، مدیریت لازم در جهت تامین آب کشاورزی صورت گیرد تا ضرری متوجه کشاورزان نشود.
وی گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها نیز باید به عنوان نمایندگان دولت و مردم بر تامین و توزیع عادلانه آب به ویژه در بخش کشاورزی نظارت کنند.
اصغرپور به کم آبی در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: تنها راه گذر از بحران کم آبی گسترش آبیاری مدرن با حمایت دولت و تشویق کشاورزان به استفاده از این سیستم های نوین در مزارع است.
وی اضافه کرد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان جهاد کشاورزی با اعمال سیستم آبیاری مدرن 60 تا 70 درصد از هدر رفت آب نسبت به آبیاری غرقآبی جلوگیری می شود.
اصغرپور همچنین با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پایاب سد قلعه چای این شهرستان گفت: وجود هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در پایاب این سد، فرصت مناسبی برای کشت نوین و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.
وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از منابع آبی موجود در این شهرستان از جمله وظایف مهم دستگاه هاست، گفت: لازم است برای جبران کمبود آب مورد نیاز در فصل آبیاری و رفع نگرانی های مردم، از منابع آبی موجود استفاده بهینه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها