« این ملت، بیدار است. این ملت، پرانگیزه است. این ملت، خسته نیست. کسانی که به‌‌تبع از تبلیغات دشمنان، ترویج می‌کنند که این ملت خسته است، بی‌نشاط است، خودشان خسته‌اند، خودشان بی‌نشاطند! »
کد خبر: ۹۰۲۷۰۸۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، الف. آقای مدیرعامل دارد توضیح می‌دهد. انگشت اشاره‌اش به سمتی خارج از کادر اشاره دارد. کاملا جدی و با انگیزه. هم موضوع صحبت مهم است و هم این‌که مهمانش، فرد بلندمرتبه‌ای است که برای آقای مدیر حسابی ارزش دارد. این را می‌شود از ژست کاملا جدی آقای مدیرعامل فهمید. انگیزه و حرارتش آدم را به غبطه وا می‌دارد. رو به مهمانش کرده و با اعتماد به‌نفس کامل، روان و بدون تپق از توان تولیدیِ مجموعه تحت مدیریتش می‌گوید. مهمان هم ایستاده و کاملا گوش می‌کند. این‌که در این شرایط وانفسای اقتصادی، مسئول یک مجموعه صنعتی با این جسارت و تهور دارد فعالیت‌های خودش را ادامه می‌دهد و جلو می‌رود و کارنامه عملکرد ارائه می‌دهد، هر بیننده منصفی را به تحسین وا می‌دارد. شیرینی دیدار و ارزشی که برای کار آقای مدیرعامل و همکاران او قائل شده‌اند حالا حالاها از زیر زبان آقای مدیرعامل بیرون نمی‌رود. آقای مدیرعامل این قاب را می‌دهد تا روی صفحه اول پایگاه اینترنتی‌ مجموعه صنعتی‌شان بگذارند. زیرش هم تیتر بزنند: «دیدار مقام معظم رهبری از محصولات کویرموتور در نمایشگاه کالاهای ایرانی در بیت رهبری.»

ب. در گذشته معتاد به مواد مخدر بوده. ترک کرده. افتاده دنبال وام و جمع و جورکردن پول. با دوندگی‌های بسیار مبلغی جمع کرده و یک رستوران بین‌راهی تاسیس کرده در الموت قزوین. از بیان سابقه و گذشته‎‌اش هم واهمه‌ای ندارد. جلوی دوربین برنامه زنده تلویزیونی می‌آید. از گذشته‌اش می‌گوید و مشکلاتی که گریبانگیرش بوده. در ادامه اما با افتخار می‌گوید که از آن دوره زندگی‌اش گذر کرده و حالا یک کارآفرین است نه فقط خودش که برای چند نفر دیگر هم در منطقه خودش اشتغال و ممر درآمد ایجاد کرده و چرخ زندگی‌ چند خانوار را رزق حلال می‌گذراند. مجری برنامه به رسم مالوف همه برنامه‌های تلویزیونی از مشکلاتش می‌پرسد:‌ «درخواستی ندارم فقط از مسئولان می‌خواهم برای وامی که برای توسعه رستورانم لازم دارم کمک و مساعدت کنند. به من به خاطر سابقه قبلی‌ام که تمام شده رفته، وام نمی‌دهند و کلی باید دوندگی کنم. اگر این مبلغ داده شود کسب و کارم را توسعه می‌دهم.» او روی پای خودش ایستاده. امید و انگیزه در چشم‌هایش برق می‌زند.

ج. پرچم ایران را دست‌شان گرفته بودند در دو طرف خیابان ولیعصر تا خودروهای عبوری از زیر آن رد شوند. تصویر جالبی شده بود. خودروی مدل بالا زیر سایه پرچم ایران. اشتباه مدافع مراکشی کافی بود تا نشاط جمعی 80 میلیون ایرانی سرریز کند توی کوچه و خیابان و برای ساعتی هم که شده، بسامد تماشای پرچم سه رنگ ایران در هر کوی و برزنی بالا برود. فوتبال در قامت یک تمایز هویتی که وجه مشترک «ایرانی بودن» را به خیلی‌ها به رخ کشید. چند ساعتی قبل، یک نفر با وجود همه ناملایمات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در تریبونی در قلب پایتخت گفته بود: « این ملت، بیدار است. این ملت، پرانگیزه است. این ملت، خسته نیست. کسانی که به‌‌تبع از تبلیغات دشمنان، ترویج می‌کنند که این ملت خسته است، بی‌نشاط است، خودشان خسته‌اند، خودشان بی‌نشاطند! تعمیم می‌دهند، قیاس به نفس می‌کنند.»

یادداشت جام جم/ محمدصادق علیزاده

روزنامه‌نگار

ارسال نظرات