خبرهای داغ:
در دنیای پر شتاب کنونی ارتباط بین علم و صنعت از لازمه‌های رشد و توسعه اقتصادی یک جامعه است و به نوعی علم و صنعت را بال‌های رشد اقتصادی می‌توان تلقی کرد.
کد خبر: ۹۰۲۷۰۳۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
تحقق صنعت با دانشگاه در دانشگاه های آذربایجان غربی 
به گزارش سرویس خبری بسیج علمی آذربایجان غربی در دنیای پر شتاب کنونی ارتباط بین علم و صنعت از لازمه‌های رشد و توسعه اقتصادی یک جامعه است و به نوعی علم و صنعت را بال‌های رشد اقتصادی می‌توان تلقی کرد. از سویی نیز تحولات تکنولوژی سبب افزایش وابستگی صنایع به دانشگاه‌ها شده است و جامعه‌ای موفق است که بتواند علم خود را به صنعت برساند در کشور‌های پیشرفته آنچه اتفاق افتاده است رشد اقتصادی در گرو تفکر پویا است و نمود تفکر پویا همان وجود و ظهور کارآفرینان هستند از منظری نیز جامعه‌ای موفق است که بتواند کارآفرینی را به معنای واقعی در ارتباط علم و صنعت تحقق بخشد.

متاسفانه بر اساس آمار‌ها در کشور ایران دانشگاه‌ها به صورت کم و محدود توانسته اند با صنعت ارتباط برقرار کنند و ارتباط خوبی بین علم و صنعت وجود ندارد و همین امر خود موجب مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه شده است.
 
در استان آذربایجان غربی دانشکده قاضی طباطبایی یکی از دانشگاه های موفق است که طی چند سال اخیر توانسته تحول اساسی در ساختار و برنامه‌های خود شکل دهد و به بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه کمک شایانی کند.
 
دانشکده قاضی طباطبایی یکی از دانشگاه های موفق آذربایجان غربی است که در تحقق علم با صنعت گام های خوبی برداشته است.
 
دانشکده قاضی طباطبایی به سرعت راه پیشرفت و توسعه را در پیش گرفت و حتی به عنوان ۸ دانشکده برتر فنی و حرفه‌ای در کشور مطرح شد. این دانشکده در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و صنعتی پا به عرصه نهادوبه معنای واقعی تحول و پیشرفت را احساس کرد. از مهمترین عملکرد‌های حوزه صنعت دانشکده قاضی طباطبایی ارومیه میتوان به تولید ایستگاه‌های اتوبوس توسط دانشجویان این دانشکده طی دو و نیم سال گذشته اشاره کرد.

شهباز چلبیانی مسئول کارگاه صنایع فلزی دانشکده قاضی طباطبایی ارومیه می گوید: حدود دو و نیم سال است که این دانشگاه با استفاده از دانشجویان خود به تولید ایستگاه‌های اتوبوس اقدام کرده است و ایستگاه‌های تولیدی خود را به سازمان اتوبوس رانی شهرداری ارومیه به فروش می‌رساند.
چلبیانی با اشاره به تعداد ایستگاه‌های اتوبوس تولیدی و کیفیت آن‌ها تاکید کرد: تا کنون نزدیک به ۳۰ ایستگاه اتوبوس توسط دانشجویان این دانشگاه تولید شده است کیفیت ایستگاه‌های تولیدی استاندارد بوده و بدون هیچ نقصی می‌باشند و در مراحل تولید به طور کامل نظارت صورت می‌دو گیرد.

یعقوب پور اسد رئیس دانشکده قاضی طباطبایی ارومیه در خصوص تولید ایستگاه‌های اتوبوس اظهار کرد: ایستگاه‌های اتوبوس تولیدی در کارگاه صنایع فلزی دانشکده قاضی طباطبایی و به وسیله دانشجویان این دانشکده ساخته می‌شود هدف از این کار استفاده بهینه از ظرفیت‌های کارگاه و خارج نمودن از حالت صرفاً آموزشی و ایجاد تولیدات در راستای اقتصاد مقاومتی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی است.

پور اسد با اشاره به مزایای تولید ایستگاه‌های اتوبوس توسط دانشجویان دانشکده قاضی طباطبایی ارومیه ابراز کرد: تولید و فروش به اتوبوس رانی سبب شده است که هم سازمان اتوبوس رانی ایستگاه‌های مورد نیاز خود را با قیمت کمتری نسبت به بازار خارج خریداری کند هم برای دانشکده قاضی طباطبایی درآمدزایی شود و از همه مهم‌تر سبب شده است که دانشجویان این دانشگاه به صورت عملی مهارت کسب کنند و بعد از فارغ التحصیلی نیز در زمینه اشتغال دچار مشکل نگردند؛ همچنین این دانشگاه چندی پیش بعد از وقوع زلزله کرمانشاه اقدام به ساخت کانکس نمود و کانکس‌های ساخته شده را به مردم زلزله زده کرمانشاه تقدیم نمود. این کانکس‌ها ۳ عدد بوده که شامل ۲ کانکس برای اسکان و یک سرویس بهداشتی بوده که به زلزله‌زدگان ارسال شده است.
ارسال نظرات