مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران از رتبه نخست کشوری این استان در رسیدگی به پرونده های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی زمین ها و ساختمان های بدون سند خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۷۰۱۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران از رتبه نخست کشوری این استان در رسیدگی به پرونده های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی زمین ها و ساختمان های بدون سند خبر داد.

محمدحسن بهادر در حاشیه دومین کمیته املاک و کاداستر این اداره کل گفت: با تصویب این قانون و اجرایی شدن آئین نامه آن از اواسط سال 91 تاکنون، 249 هزار و 601 پرونده در 24 حوزه ثبتی مازندران تشکیل شده که ثبت نام 234 هزار و 393 پرونده مورد تأیید قرار گرفته است.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران به صدور 96 هزار و 86 رأی مثبت و 56 هزار و 357 رأی منفی برای اینگونه پرونده ها که به صورت شبه قضائی رسیدگی می شود اشاره کرد و افزود: رعایت قوانین حفظ کاربری زمین های زراعی و باغ ها و نیز جلو گیری از کوچک شدن زمین های کشاورزی خط قرمز هیأت های رسیدگی کننده در این قانون خواهد بود.
بهادر با بیان اینکه متقاضیان قبل از هر اقدامی برای ثبت نام به شرایط قانونی آن در سامانه مربوطه توجه کرده تا پس از طی مراحل با رأی منفی هیأت ها مواجه نشوند گفت: فوت و مفقود الاثر و دسترسی نداشتن به مالک رسمی یا حداقل یک نفر از ورثه آنان و نیز دسترسی نداشتن به مالکان مشاعی از شرایط عمده رسیدگی و صدور سند بوده و زمین های دولتی، عمومی، ملی، منابع طبیعی و موات از شمول این قانون مستثنی هستند.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به اینکه که رأی لازم برای 91 درصد پرونده ها صادر شده است افزود: رسیدگی به پرونده های مشمول این قانون در اداره های ثبت اسناد و املاک این استان در حال حاضر بروز بوده و امیدواریم بنیاد ها و دستگاه های اجرائی متولی، پاسخ استعلامات متقاضیان را به موقع و با صراحت تهیه و ارسال دارند تا موجب سرگردانی و نارضایتی مراجعان نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها