کارشناس دینی بیان داشت: ولایت پذیری رمز ظهور امام عصر (عج) و تمامیت حقیقت قرآن است.
کد خبر: ۹۰۲۶۹۴۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی در ویژه برنامه‌های تبلیغی مذهبی بعد از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی (ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت: قرآن منبع اصلی همه معارف و قوانین اسلامی است بنابراین تلاوت، تدبر و عمل به آن تنها راه سعادت انسان است.

وی با اشاره به اینکه ولایت پذیری رمز ظهور امام عصر (عج) و تمامیت حقیقت قرآن است، افزود: ولایت پذیری انسان را به اوج کمال می‌رساند، چرا که خداوند رحمان در بیشتر آیات قرآن مردم را دعوت به ولایت و امامت کرده است و در واقع انسان با برقرار کردن اتصال خود با اهل بیت (ع) متصل به درگاه پروردگار می‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مهدویت تجلی حقیقی قرآن است، گفت: امروز همه مشکلات و گرفتاری‌ها نشات گرفته از دوری از فرهنگ مهدویت و فاصله گرفتن از قرآن و الگو‌های دینی است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی افزود: برقراری ارتباط با اهل بیت (ع) و عمل به سیره آن بزرگواران زمینه بهره گیری از آیات نورانی قرآن را برای انسان فراهم می‌سازد و الگوگیری از سیره ائمه اطهار (ع) ظرفیت استفاده از رحمت بی کران الهی را در وجود انسان تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) با ظهورش تمامیت قرآن را به جهانیان معرفی خواهد کرد، افزود: مهدویت یک جریان تحقق ولایت و حکومت حق است که متصل شدن در واقع متصل شدن به خداوند متعال است.

این کارشناس دینی گفت: مفسران واقعی قرآن کریم اهل بیت (ع) هستند و تبیین جزئیات و تفصیل کلیات شریعت از جانب پروردگار برعهده این معلمان الهی گذاشته شده است.

وی افزود: قرآن و عترت، عصاره نبوت و تداوم بخش رسالت هستند که هدایت بشر را تا قیامت تضمین می‎کنند بنابراین طبق آیات و روایات تمسک به قرآن و عترت تنها راه دستیابی به دین کامل است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها