اقامه نماز عید فطر در البرز؛

تجلی زیبای عبودیت در آشیانه اهل بیت (ع)

همچون سراسر ایران اسلامی و بلکه جهان اسلام، در سطح استان البرز نیز نماز باشکوه و وحدت آفرین عید سعید فطر برگزار شد و همچون گذشته این جلوه گاه زیبای بندگی در اماکن مقدسی چون مصلی ها و امام زاده های سطح استان، تجلی و عظمتی دیگر داشت.
کد خبر: ۹۰۲۶۹۳۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،  وقتی ندای نجواگرایانه روزه داران مهمان ضیافت بزرگ الهی در قنوت نماز عید به گوش می‌رسد که با خالق خویش چنین سخن می گویند" اللهُم اهلَ الکِبریاءِ و العظمةِ و اهلَ الجودِ و الجبروت " این یعنی یک ماه روزه داری و عبادت عاشقانه و مخلصانه به سر آمده و موسم عید فطر است و اینجاست که باید گفت: "عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت، صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت".

تجلی زیبای عبودیت در آشیانه اهل بیت (ع)

همچون سراسر ایران اسلامی و بلکه جهان اسلام، در سطح استان البرز نیز نماز باشکوه و وحدت آفرین عید سعید فطر برگزار شد و همچون گذشته این جلوه گاه زیبای بندگی در اماکن مقدسی چون مصلی ها و امام زاده های سطح استان، تجلی و عظمتی دیگر داشت.

یکی از جلوه‌های درخشان نماز عید امسال حضور پررنگ نسل جوان در کنار میان‌سالان و کهن‌سالان و البته خردسالانی بود که در صفوفی به هم پیوسته، مانور وحدت و عزت و عظمت مسلمین را به نمایش گذاشتند.

پایان مراسم نماز عید شاید خیلی‌ها را برای ماه مبارک رمضان دل‌تنگ کرده باشد؛ ماهی که گویا به سرعت برق و باد گذشت و آن قدر عزیز و بزرگ است که امام سجاد (ع) در وداع با آن اشک می‌ریختند و در مناجات با پروردگار متعالی می‌فرمودند: "خدایا  این ماه در میان ما در جایگاهی پسندیده قرار داشت و مصاحب و همراهی نیکو بود و بیشترین سودهای جهانیان را برای ما آورد، سپس هنگامی‌که وقت آن به پایان رسید و زمانش به سرآمد و شماره‌اش را کامل و تمام کرد، از ما جدا شد. ازاین‌رو، ما هم همچون کسی که فراقش برای ما سنگین و ناگوار است، او را بدرود می‌گوییم، درحالی‌که روی برتافتنش برای ما غمبار و وحشت‌زاست..."

مهمانان عزیز ماه خوب خدا در روز عید فطر و در قنوت نماز آن، 9 مرتبه به خدا عرضه می‌دارند: "اللّهم انی اسألک خیر ما سألک منه عبادک الصّالحون" بدین معنا که بار خدایا بهترین چیزی را که بندگان صالح خدا از او طلب می‌کنند، به ما عطا کن و در ادامه نیز البته می گویند: "و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون" و از آنچه که بندگان مخلص خدا، به خدا پناه می‌برند، که در واقع همان کسب رضایت الهی و حفظ تقوا و توفیق عبادت و بندگی در روزهای دیگر سال است.

بعد از ادای زکات فطره که از واجبات دینی ماست، یکی از اعمال بسیار مستحب در این روز فرخنده، انجام صله رحم است که مردم مؤمن و ولایتمدار قم نیز در این زمینه با حضور در منزل بزرگ‌ترهای قوم و خویش خود و نیز رسیدن به محضر علما و بزرگان، این عید بزرگ اسلامی را تبریک و شادباش گفته و با شربت و شیرینی در محافل دینی و مذهبی مورد پذیرایی قرار می‌گیرند.

به هر صورت جای این امیدواری است که به تعبیر عرفا و بزرگان همگی بکوشیم که حالات ارزشمند معنوی که به برکت یک ماه روزه داری در ماه رمضان برای ما حاصل شده است را کماکان با تمرین تقوا و خویشتن داری در برابر گناه و معصیت، حفظ کرده و بلکه در تقویت آن بکوشیم و بدانیم که عید حقیقی برای انسان مؤمن به تعبیر مولی الموحدین (ع)، آن روزی است که در آن انسان به گناه و معصیت نیفتد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار