خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با اشاره به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی گفت: مردم ما حمایت از کالای ایرانی را با نهایت جدیت پیگیری می‌کنند و به نحو اکمل و اتم آن را تحقق می‌بخشند.
کد خبر: ۹۰۲۶۸۳۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با بیان اینکه امروز عید امت اسلامی است، اظهار داشت: این عید مسلمانان و به یک معنا بازگشت به هویت اصلی آنان است، مسلمانان در چنین روزی بعد از یک ماه طاعت و بندگی به هویت خویش بازگشتند.

وی با بیان اینکه این هویت ابعادی دارد که مهم‌ترین آن عزت است، گفت: عزت از ارکان هویت مسلمانی است و ذاتا از آن خداست که به رسول و مومنانش عنایت کرده و آنان موظفند این عزت خود را حفظ کنند و هرگز زیر بار ذلت و خواری نروند.

دستغیب با اشاره به ماجرای کربلا و قیام امام حسین(ع) افزود: آن حضرت را بین پذیرش ذلت یا مرگ مخیر کرده بودند اما انچه انتخاب این ولی خدا بود، ایستادگی و مقاومت و زیر بار ذلت نرفتن است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با اشاره به تهدیدهای سخیفانه ترامپ و نتانیاهو بیان کرد: تهدیدها و تحریم‌های استکبار و رژیم صهیونیستی نیز نظیر همان است اما آنان هنوز ملت ایران را نشناختند، آنان نمی‌دانند که ما ملتی هستیم که با اتکال به خداوند همواره یکدیگر را به حق و صبر سفارش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جهانیان نظاره‌گر مقاومت و پایداری این مردم در مراحل مختلف انقلاب اسلامی بودند و اکنون نیز چنین است، عنوان کرد: آنان استقامت مردم را در جریان جنگ تحمیلی، مبارزه با تروریسم و تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بودند.

دستغیب با بیان اینکه عزت و اقتدار ملی ما مرهون وحدت و انسجام حول محور ولایت فقیه بوده است، تصریح کرد: مردم ما همواره به این امر توجه دارند که اطاعت از رهبری موجب عزت، شکوه و عظمت بوده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با اشاره به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: مردم ما حمایت از کالای ایرانی را با نهایت جدیت پیگیری می‌کنند و به نحو اکمل و اتم آن را تحقق می‌بخشند.

وی اظهار داشت: این حمایت و تعصب نسبت به اجرای این شعار به مراتب برتر و والاتر از تعصبی است که نسبت به ورزشکاران و تیم ملی در مسابقات جام جهانی ابراز می‌کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مسئله عزت ملی و حفظ آن گفت: اینکه ملتی بر ایده‌ها  آرمان‌های انقلابی خود پایدار بماند و هرگز ذلت و خواری را نپذیرد، به تمام معنا حقیقت شعار " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است.

دستغیب با گرامیداشت یاد امام جمعه فقید شیراز، آیت‌الله ایمانی، افزود: روز سه‌شنبه 29 خرداد ماه مراسم چهلمین این عالم فقید است که از همه مردم دعوت می‌شود در آن شرکت کنند.

وی با بیان اهمیت وحدت بین روحانیت گفت: باید بیش از گذشته در جهت تحکیم وحدت و انسجام بین روحانیت تلاش کرد هرچند هرگز چنین نبوده که بین روحانیت تفرقه و اختلاف باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار