همزمان با ششم شوال، سالروز ارتحال آیت الله العظمی سید ابوالقاسم دهکردی، یک هفته در چهارمحال و بختیاری هفته فقه و فقاهت نامیده می شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۸۱۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز عید سعید فطر در شهرکرد، با تبریک عید ابراز امیدواری کرد همگان مورد عفو و رحمت پروردگار قرار گرفته و دلهایشان از ایمان پرشده و شک و اضطراب از دلهای آنها دور شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به تقارن دو عید سعید فطر و جمعه با هم، از حاضران خواست که در این روز با خدای تبارک و تعالی پیمان ببندند که زندگی تازه ای را شروع کنند.

وی افزود: بیایید در این روز پیمان ببندیم با خدای تبارک و تعالی که این نماز هم همان پیمان است، پیمانی که یک زندگی تازه ای را شروع کنیم بر اساس سبک زندگی اسلامی و خدایی شروع کنیم و پاک زندگی کنیم، پاک بخوریم، پاک بپوشیم، که همه روزهایمان عید باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام اظهار کرد: روزی که در آن معصیت نشود آن روز عید است.

حجت الاسلام و المسلمین در ادامه به فرازهای نخستین دعای وداع با ماه رمضان منتسب به حضرت امام سجاد علیه السلام اشاره کرد و گفت: فرازهای اولیه این دعا برای خداوند صفاتی بیان کرده که می تواند صفات من و شما هم باشد.

وی خدمت بی منت، کار و خدمت مستمر، خطاپوشی و عفو دائمی، خیرخواهی جزء ذات باشد، همواره شاکر و سپاسگزار دائمی بودن، عطا حتی به کسانی که استحقاق ندارند به لحاظ فضل از صفات خداوند متعال دانست و تإکید کرد: ما هم باید به صفات خدا و رنگ الهی درآییم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در خطبه دوم نماز عید سعید فطر به دو نکته اشاره کرد و افزود: ششم شوال سالروز ارتحال مرجع بزرگ و عالم وارسته منتسب به این خطه مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالقاسم دهکردی است که همه به وجود این عالم بزرگوار می بالیم ؛ به همین مناسبت یک هفته در استان چهارمحال و بختیاری  هفته فقه و فقاهت نامیده می شود.

وی از صدا و سیما،  اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ خواست به موضوع هفته فقه و فقاهت در استان چهارمحال و بختیاری  بپردازند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه از همه فعالین در ماه رمضان، روحانیون، برنامه های قرآنی، سفره های افطاری، جلسات معرفتی، جشن های نیمه رمضان، هیئات مذهبی، راهپیمایان روز قدس، جوانان، اجتماعات پرشکوه نمازهای جماعت و جمعه و نشست های همدلی و وحدت تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، از نشست مسئولان و فعالان استان یادکرد و با تإکید بر تقویت این گونه نشست ها، توصیه کرد: همه مسئولان اجرایی، مسئولین فرهنگی، نظارتی، قضایی، انتظامی سپاهی و بسیجی، نمایندگان شوراها و مجلس، با وحدت و همراهی و همدلی برای منافع و خدمت به مردم تلاش کنند.

وی از همگان خواست که منافع مردم استان را قربانی بازی گری های سیاسی نکنند و با وحدت به فکر پیشرفت و عمران و آبادانی نقاط مختلف استان باشند.

ارسال نظرات