مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر

تبعات فضای مجازی درد امروز جامعۀ ما است

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر گفت: نقاط منفی فضای مجازی اول؛ ایجاد آشفتگی و فاصله در بین اعضای خانواده، دوم؛ افزایش هنجار شکنی در جامعه،سوم؛ بالا رفتن آمار جرم و اعمال مجرمانه،چهارم؛ اعتیاد به فضای مجازی به علت استفاده افراطی از اینترنت، پنجم؛به خطر افتادن حریم شخصی، ششم؛تشدید آسیب های اجتماعی و ارزشهای انسانی مانند اخلاق خانوادگی،حیا،حریم خصوصی،آموزه های سنتی و آداب و رسوم فرهنگی.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۸۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲

حجت الاسلام و المسلمین سید رمضان علیان مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر در نشست اخلاقی میان طلاب مدرسه علمیه بنت الرسول ( س) این شهرستان با توجه به تعریف رسانه اظهار داشت:رسانه هر وسیله که خبری یا مطلبی را برساند،همانطور که از واژه رسانه مشخص بوده مأموریت رسانه، رساندن است،رساندن حرفها،پیامها و دیدگاههای من و شما به فرد یا افراد دیگر.

وی با اشاره به سواد رسانه‌ای گفت: همانطور که سواد خواندن و نوشتن به ما کمک کرده تا بتوانیم انواع جملات ساده و پیچیده را فهمیده و معناهای متفاوتی از آنها را برداشت کنیم،سواد رسانه ای هم مهارتی است که با یادگیری آن انواع رسانه ها و تولیدات رسانه ای را درک، تفسیر و تحلیل کنیم.

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر با اشاره به نقاط قوت فضای مجازی عنوان کرد:از جمله نقاط قوت فضای مجازی اول؛ عمومی بودن فضای مجازی که در هر نقطه از جهان امکان می‌دهد از طریق این فناوری به آسان ترین وجه،جدیدترین اطلاعات مورد علاقه خود را به دست آورد،دوم؛ کاهش هزینه های اقتصادی،اجتماعی و...با استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی،سوم؛ دستیابی به آخرین اطلاعات تخصصی در زمینه های مختلف اعتقادی،اجتماعی،اقتصادی،هنری و... چهارم؛ تبادل اطلاعات و تعاملی بودن روابط و ارتباطات، پنجم؛جذابیت و تنوع در فضای مجازی،ششم؛گسترش عدالت رسانه ای.

وی با اشاره به نقاط منفی فضای مجازی افزود: از جمله نقاط منفی فضای مجازی اول؛ ایجاد آشفتگی و فاصله در بین اعضای خانواده، دوم؛ افزایش هنجار شکنی در جامعه،سوم؛ بالا رفتن آمار جرم و اعمال مجرمانه،چهارم؛ اعتیاد به فضای مجازی به علت استفاده افراطی از اینترنت، پنجم؛به خطر افتادن حریم شخصی، ششم؛تشدید آسیب های اجتماعی و ارزشهای انسانی مانند اخلاق خانوادگی،حیا،حریم خصوصی،آموزه های سنتی و آداب و رسوم فرهنگی.

ارسال نظرات