خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون عملیات خواهران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس در گفت و گو با خبرنگار بسیج:
معاون عملیات خواهران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس گفت: جمع آوری فطریه برای کمک به زلزله زدگان غرب، با استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری و دیگر مراجع انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۵۳
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

معاون عملیات خواهران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شیراز اظهار داشت: عملیات خدمات رسانی به مردم منطق زلزله کرمانشاه از همان آغازین ساعات زلزله و همزمان با جلسات سوگواری ایام ماه صفر با جمع آوری کمک های مردمی در پایگاه های سطح شهر شیراز و بخصوص حسینیه سید الشهداء(ع) را که محل سابق جلسات هفتگی این کانون بود، آغاز شد.

معصومه جعفری با بیان اینکه با اعلام جمع آوری کمک های مردمی و در اولین ارسال، بارگیری و ارسال حدود 20 دستگاه ماشین سنگین از اقلام ضروری و مقدار زیادی هم وجه نقد به مناطق زلزله تحویل داده شد.

به گفته وی، راه اندازی یک آشپزخانه در قصر شیرین و توزیع روزانه هفت تا 10 هزار پرس غذا به مدت ده روز از دیگر اقدامات این مجموعه فرهنگی و توزیع غذا با بالگردهای سپاه نبی اکرم(ص) به مناطق مختلف زلزله زده با مشارکت گسترده مجمع خادم الائمه شیراز از دیگر اقدامات اولیه بود.

معاون عملیات خواهران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس فاز دوم عملیات خدمات رسانی به زلزله زدگان را طرح "هموطن، کنارتم" در ایام شب یلدا معرفی کرد که از 18 تا 30 آذرماه بود و با ارسال این اقلام، اعزام اولین گروه جهادی کانون ره پویان وصال شیراز هم به این مناطق آغاز شد.

وی طرح "سرپناهی برای هموطنم" یا همان " هر هیئت یک روستا" را از برنامه های گروه های جهادی کانون فرهنگی ره پویان وصال شیراز معرفی کرد که هدف از آن، بازسازی روستاهای آسیب دیده در زلزله غرب بود که با عمران روستای "انجیرباواره" از اول دی ماه 96 آغاز شد و مجموعه "کافه شهدا" به عنوان مجری این طرح معرفی گردید.

به گفته جعفری، با توجه به شناسایی که در منطقه سرپل ذهاب از وضعیت روحی کودکان و دانش آموزان آن منطقه صورت گرفت، مرحله بعدی خدمات رسانی فرهنگی آموزشی کانون ره پویان وصال شیراز با حضور در مدارس آغاز شد.

وی از طرح "جشنواره ادبی و هنری رویش نو" گفت که با این طرح، که در بحران بعد از زلزله برای دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه خواهران برگزار شد، در واقع از تهدیدها فرصت ساختند و چنین جشنواره ای تاکنون در کشور برگزار نشده است. 

عزت نفس و کرامت انسانی مخاطب را در تمام برنامه ها به عنواون اصول اولیه دانست که برای مجریان و ارائه کنندگان خدمات، به عنوان اصول پایه معرفی شده است.

جعفری با تأکید بر اینکه هزینه های انجام شده در برنامه های یادشده و نیز برنامه های در دست اجرا، در آغاز همه با هزینه اعضای کانون به صورت چک یا ودیعه آغاز شده و در ادامه با کمک های مردمی پرداخت گردیده است.

به گفته وی، یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان هم حدود 110 عدد کولر و 20 عدد یخچال جمعا به مبلغ 35 میلیون تومان خریداری و در اختیار افراد شناسایی شده قرار گرفت که تا کنون 9 میلیون کمک های مردمی جمع آوری شده و 26 میلیون باقی مانده .

جعفری همچنین اظهار داشت: تعداد 50 خانواده فاقد درآمد و غالبا بی سرپرست از مناطق سرپل ذهاب به مدت یک سال تحت پوشش قرار گرفته اند و ماهانه مبلغ 120 تا 150 هزار تومان برایشان واریز میشه که جزء فعالیت های در حال انجام است.

 به گفته وی، همچنین ضمن استفتاء از حضرت آیت الله مکارم و مقام معظم رهبری در حال سازماندهی فطریه های سرگردان جهت ایجاد درآمد پایدار برای خانواده های بدون درآمد هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها