خبرهای داغ:
اسماعیل قزل سفلی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جذب حداکثری به انقلاب اسلامی، گفت: «جذب گفتمانی» راهبردی برای جذب حداکثری دانشجویان و نقش آفرینی موثر بسیج دانشجویی است.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۴۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، مسئول بسیج دانشجویی استان فارس در جمع اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، گفت: نقش بسیج دانشجویی در چرخه تمدن اسلامی یک نقش برجسته است و به عنوان بازوی ولایت در کنار مقام معظم رهبری انجام وظیفه می کند.

قزل سفلی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی یک نیروی ویژه برای نقش آفرینی است، گفت: فعالیت ها و برنامه های بسیج دانشجویی باید در راستای تقویت اتصال بین امام و امت باشد که البته در این مسیر در حال حرکت هستیم اما تا جایگاه اصلی فاصله است.

مسئول بسیج دانشجویی فارس اولین انتظار از بسیج دانشجویی را جذب گفتمانی برشمرد و تصریح کرد: بایستی در نحوه جذب تغییراتی صورت بگیرد؛ فرآیند جذب به سمت جذب گفتمانی یعنی جذب به انقلاب هدف گذاری شود؛ در جذب گفتمانی، دانشجو با آرمان های انقلاب آشنا شده و به نقش آفرینی انقلابی می پردازد.

قزل سفلی با اشاره به ضرورت تعیین نسبت رشته تحصیلی دانشجوی انقلابی با انقلاب اسلامی گفت: یکی از رسالت های مهم جنبش دانشجویی، تعیین نقش هر دانشجو در هندسه نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر تغییر رویکرد از مطالبه گری عمومی به سمت مطالبه گری تخصصی، تبیین آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی را پیش نیاز مطالبه گری تخصصی در کار تشکیلاتی دانست و گفت: مطالبه تخصصی از بُعد علمی باید پیشرفت داشته باشد و چهره بسیج دانشجویی باید یک چهره علمی شود؛ برای تحقق این منظور مراجعه به نقش راهبری اساتید بسیجی یک ضرورت است.

مسئول بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اینکه در بسیج دانشجویی حصارکشی معنا ندارد، اذعان کرد: بسیج دانشجویی رقیب هیچ تشکل قانونی در دانشگاه  نیست، اما بدون تردید در مقابل جریان غیراصیل دانشجویی، فتنه و معاند نظام ایستادگی می کند.

وی تاکید کرد: فعالیت در عرصه های جهادی،آسیب های شهری و برچیده شدن چهره فقر از انقلاب به عنوان اولویت های مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه ها و از جمله مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز است.

مسئول بسیج دانشجویی فارس اساس کار تشکیلات را تربیت دانست و گفت: برای حاکمیت بخشیدن به تربیت در تشکیلات الزاماتی وجود دارد که اولین قدم، رشد فکری و محتوایی در حوزه های مختلف است.

قزل سفلی با بیان اینکه اصول کار تربیتی در تشکیلات باید مقتدرانه اما مبتنی بر بینش، دانش و منطق باشد، خاطرنشان کرد: شبکه سازی و سازماندهی از عوامل ایجاد یک تشکیلات موفق است.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس فعالیت در تشکیلات اسلامی را عبادت دانست و گفت: باید مراقبت کنیم و منفعل نباشیم و در جهت برطرف کردن ضعف ها و تقویت قوت ها قدم برداریم که موفقیت در کار منوط به کار جمعی و گروهی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها