استاد حوزه و دانشگاه مرزبانان را حافظ حریم امنیت کشور دانست و گفت: مرزبانان با لبیک‌گویی به فرمان ولی فقیه جان بر کف گذاشته و ماه‌ها و سال‌ها از خانواده به دور مانده و در خاک این وطن برای حفظ ناموس و اقتدار نظام علیه باطل و ظلم می‌جنگند
کد خبر: ۹۰۲۶۷۳۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر الهامی‌نیا پژوهشگر علوم اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه در مراسم بزرگداشت شهید «علی‌اکبر معصومی‌نژاد» که سه‌شنبه در درگیری با قاچاقچیان در میرجاوه به شهادت رسید با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت است، گفت: «رمضان» از اسماء الهی است این ماه ماه نزول قرآن و ماه خداوند است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص ) وظیفه روزه‌داران را صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان، عبادت و سجده های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و اطعام نیازمندان برشمردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در این ماه که خداوند به واسطه عبادات و توبه، بندگان گنهکار را می‌بخشد، گفت: بندگان هم در این ماه بایستی بخشش و دستگیری از نیازمندان را مورد توجه داشته باشند و همانگونه که بخشیده می‌شوند خود نیز بخشنده باشند.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا تصریح کرد: پیامبر (ص‌) در فضیلت‌ ماه‌ رمضان‌ فرموده‌اند: «و هو شهر المغفرة‌» ماه‌ رمضان‌ ماه‌ خداوند و ماه‌ مغفرت‌ است‌ ماه‌ رمضان‌ ماه‌ آمرزش‌ گناهان‌ و رهایی‌ از عذاب‌ و عقال‌ الهی‌ است‌.

وی یکی از پیامدهای ماه بی‌بدیل ماه رمضان را افزایش تراز امنیت روانی در شهروندان جامعه دانست و گفت: ماه سلامت، امنیت، آرامش، آمرزش و ماه پیوند با ولایت است؛ در این ماه شیطان بسته می‌شود.

این پژوهشگر علوم اسلامی با ابراز تاسف از اینکه برخی حرمت این ماه را نگه نداشتند، گفت: کسانی که غبار گناه بر روح و جسمشان نشسته و از یاد خدا غافل شده‌اند در این ماه نیز پیرو شیطان وجود خود شدند و نتوانستند از فرصت این ماه بهره‌برداری کرده و به خدا نزدیک شوند.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا با اشاره به اینکه ماه رمضان تمرین خودسازی و غلبه بر نفس و بازگشت به خویشتن خویش است، گفت: این ماه تمرینی است برای دوری از گناه و معصیت در 11 ماه دیگر سال، روزه‌داران شب‌های قدر را در این ماه قدر دانستند و در روز قدس صحنه‌ای دیگر ز وحدت امت اسلام را به نمایش گذاشتید.

وی با بیان اینکه هرچه داریم از برکت اسلام و قران است، گفت: سال‌هاست که دشمنان تلاش دارند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را برانداز کنند و به این منظور 12 سال است که در مذاکرات خود تضعیف توان موشکی کشور را دنبال می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به تهدیدات استکبار جهانی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمن اگر یکی بزند ده‌ تا می‌خورد، به خاطر این است که امروز در عرصه نظامی، سیاسی، علمی و... ایران به پیشرفت و اقتدار دست یافته است.

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا با اشاره به نقش نیروهای نظامی و انتظامی در ایجاد امنیت و اقتدار کشور گفت: اگر نیروهای پدافند، ارتش همیشه سرافراز و سپاه غیرتمند نبود، دشمنان به اهداف خود دست یافته بودند. سردار رشید و مخلص ما سردار سلیمانی و جبهه مقاومت بودند که داعش را نابود کردند و امنیت را نه تنها برای ایران بلکه برای کشورهای مسلمان منطقه نیز به ارمغان آوردند.

وی مرزبانان را حافظ حریم امنیت کشور دانست و خاطرنشان کرد: مرزبانان با لبیک‌گویی به فرمان ولی فقیه جان بر کف گذاشته و ماه‌ها و سال‌ها از خانواده به دور مانده و در خاک این وطن برای حفظ ناموس و اقتدار نظام علیه باطل و ظلم می‌جنگند و امروز اگر در هر عرصه‌ای به پیشرفت و قله‌های اقتدار دست یافته‌ایم همگی را مدیون خون شهدا هستیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات