حجت الاسلام والمسلمین نکونام در آئین وداع با ماه مبارک رمضان در سپاه استان، اشرافی گری و دنیاگرایی را خطر بزرگ فراروی جامعه دانست.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۹۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محفل نورانی انس با قرآن و آئین وداع با ماه مبارک رمضان به همراه تجلیل از فعالان قرآنی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به ارائه گزارشی از برنامه های قرآنی اجرا شده در ماه مبارک رمضان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز گفت: برگزاری543جلسه کلاس نور مبین با موضوع تفسیر آیات جهادی و استکبارستیزی ویژه پایوران، 347جلسه کلاس روانخوانی و احکام ویژه نیروهای وظیفه، 140جلسه اخلاقی با موضوع شرح دعای مکارم الاخلاق از ادعیه صحیفه سجادیه، برپایی 52محفل انس با قرآن و 153نشست اعتقادی بصیرتی، برگزاری دو دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم و یک دوره تربیت عالی مربی قرآن با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و قاریان و حافظان کلام وحی، از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام بوده است.

وی با تقدیر از معاونت های تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی و روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان، همکاری و عنایت ویژه فرماندهی و مسئولین سپاه در موفقیت اجرای این برنامه ها را ارج نهاد و درادامه از فعالان قرآنی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ماه مبارک رمضان با اهدای لوح تجلیل شد.

گفتنی است: نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات مؤمنین در آخرین روز ماه ضیافت الهی، به تشریح فرازهای ابتدایی دعای وداع ماه مبارک رمضان از زاویه دیگری پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: انسان را خدا آفریده تا خلیفه الله شود و انتظار ماه مبارک رمضان این است که ما در پایان این ضیافت الهی به رنگ خدا دربیاییم و صفات پرودگار متعال در وجود ما شکل بگیرد.

وی افزود: امام سجاد علیه السلام در ابتدای دعای وداع برخی از ویژگی ها و صفات خداوند را برمی شمارد، که این صفات قابلیت انتقال به انسان دارند و صرفاً برای تعریف از خدا بیان نفرموده اند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فراز نخست دعا حضرت امام سجاد علیه السلام " اَللَّهُمَّ يَا مَنْ لاَ يَرْغَبُ فِي الْجَزَاءِ " تصریح کرد: خداوند کار بی منت انجام می دهد و خدمت مستمر و کار بی منت از بندگان مؤمن انتظار است، حتماً لازم نیست در مسندی باشیم تا بتوانیم خدمت کنیم؛ بلکه خدمت به خانواده، همسر، فرزندان، همنوعان نیز می تواند مصداق داشته باشد؛ لذا کار بی منت و خدمت به دیگران یکی از ویژگی های انسانی است که می خواهد خلیفه الله و جانشین خدا در زمین شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به " وَ يَا مَنْ لاَ يَنْدَمُ عَلَى الْعَطَاءِ" ، گفت: خداوند خداوند از بخشيدن هر آنچه به دیگران می دهد، پشيمان نمى‏ شود؛ لذا باید انسان به جایی برسد که به اعمالش مطمئن باشد و کارش روی حساب و کتاب و سبک مؤمنانه باشد و ماه رمضان نیز باید ما را به این نقطه برساند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در ادامه به تشریح این فراز از دعای وداع پرداخت که اما سجاد علیه السلام می فرمایند" وَ يَا مَنْ لاَ يُكَافِئُ عَبْدَهُ عَلَى السَّوَاءِ" و گفت: خداوند در شکرگذاری و سپاسگزاری برای بندگانش اندازه ای قائل نیست و مطابق عمل شخص پاداش قرار نمی دهد؛ بلکه خدایی است که اگر بنده اش جزئی احسان کرد، چندین برابر پاداش به او عطا می کند.

وی گفت: مؤمن باید رنگ خدایی بگیرد و مقدار کم نیکی و احسان برادر مؤمن او  برایش مهم نباشد؛ بلکه احسان و سپاسگزاری و خدمت به همدیگر باید در جامعه ایمانی نهادینه شود.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: امام سجاد علیه السلام در بخش دیگری از دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه می فرمایند:"مِنَّتُكَ ابْتِدَاءٌ وَ عَفْوُكَ تَفَضُّلٌ وَ عُقُوبَتُكَ عَدْلٌ وَ قَضَاؤُكَ خِيَرَةٌ"، یعنی عفو بخشش جزء ذات خداوند است و عقوبت نیز بر مقتضای فضل و احسان و بر اساس عدالت پروردگار است؛ لذا بندگان خدا نیز باید به معنای واقعی سراسر محبت و خیرخواهی نسبت به یکدیگر باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: " إِنْ أَعْطَيْتَ لَمْ تَشُبْ عَطَاءَكَ بِمَنٍّ وَ إِنْ مَنَعْتَ لَمْ يَكُنْ مَنْعُكَ تَعَدِّياً"، عطا و بخشش نعمات الهی بدون منت است و عدم اجابت خواسته های مابندگان از سوی او نیز به خاطر حساب و کتاب و از روی مصحلت ما و خیرخواهی پروردگار می باشد.

وی گفت: خداوند پاداش نیک می دهد به هرآن کسی که او را سپاسگزاری کند و همین تشکر ما از خدا نیز با زبان، و اعضا و جوارح خدادادی و به اذن اوست؛ ولی باز هم خداوند متعال برای نیکی های ما چندین برابر پاداش قرار داده است.

امام جمعه شهرکرد، عیب پوشی از بندگان که گاهی اعمال آنها لایق رسوایی است، را از صفات خداوند برشمرد و گفت: پروردگار عالمیان از من و تو نیز انتظار دارد  از دیگران عیب پوشی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: نعمت های اعطایی پروردگار به ما انسانها برای آن است که تربیت شویم و رنگ الهی به خود بگیریم و ماه رمضان نیز فرصتی برای رسیدن به این هدف است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: همه کسانی که ریزش کرده و اسیر نفس و مقام و شهوت شده اند، به خاطر این است که به رنگ خدا درنیامده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسایل روز و کینه توزی ها و دشمنی های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب را یادآور شد و گفت: بصیرت داشتن، به روز بودن، آمادگی مقابله با تهدیدات از الزامات پاسداری از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد خطرات مهم فراروی جامعه اسلامی را دنیاگرایی و اشرافی گری دانست و گفت: شکل گیری جبهه مردمی انقلاب به فرمان مقام معظم رهبری برای مقابله با آسیب ها و خطرات است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: یکی از مهم ترین تهدیدات دنیاگرایی و توجه به تشریفات ظاهری و پُست و مقام دنیوی و بازی گری های سیاسی است.

وی، افزود: هجمه به جایگاه های ولایی، نهادهای انقلابی، سپاه و بسیج و طرد دلسوزان نظام و انقلاب، نتیجه بازی گری های سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور بسیار خوب سپاه و بسیج در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد؛ این حضور مستمر  بوده و پاسداران انقلاب از فرصت های معنوی همچون ماه  مبارک رمضان حداکثر استفاده و بهره معنوی را ببرند؛ زیرا تنها مسیر اصلی که برای حرکت ما ترسیم شده مسیر توحیدی است که باید رنگ الهی و ولایی داشته باشیم.

گفتنی است: تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، قرائت دعای وداع با ماه مبارک رمضان، ارائه گزارش برنامه های ماه رمضان توسط مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و تجلیل از فعالان و مربیان قرآنی این ماه از دیگر برنامه های محفل انس با قرآن و وداع با ماه رمضان در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام بود.

ارسال نظرات