خبرهای داغ:
مدیر یک مؤسسه خیریه گفت: حدود ۸۵۰ پرونده زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، زنان آزادشده از زندان و زنان آسیب‌دیده در این مؤسسه وجود دارد که خدمات این مؤسسه به آنها شامل پرداخت مستمری، آموزش کارآفرینی، توانمندسازی و پرداخت سبد کالا است.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۹۴
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، با اشاره به فعالیت این خیریه در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده‌ اظهار کرد: این مؤسسه 18 سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند و محورهای مختلفی از خدمات را برای زنان و خانواده‌های آسیب‌دیده ارائه می‌کند. 

وی افزود: حدود 850 پرونده زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، زنان آزادشده از زندان و زنان آسیب‌دیده در این مؤسسه وجود دارد که خدمات این مؤسسه به آنها شامل پرداخت مستمری، آموزش کارآفرینی، توانمندسازی و پرداخت سبد کالا است. 

صابری با بیان اینکه تاکنون برای 35 خانواده با کمک خیران، مسکن تهیه شده است، اضافه کرد: زنانی که در زمان اعتیاد و کارتن‌خوابی فرزند آنها به بهزیستی سپرده شده است، توسط مؤسسه توانمند شده و کمک می‌کنیم فرزندانشان به آنها بازگردانده شود. 

مدیر مؤسسه خیریه با بیان اینکه یکی دیگر از خدمات این مؤسسه، کمک به خانواده‌های بی‌خانمان است، گفت: با سازمان‌ها و نهادهای مختلف تفاهم‌نامه‌هایی داریم و تلاش می‌کنیم با گلریزان برای این خانواده‌ها، ودیعه مسکن به نام سرپرست خانواده تهیه کنیم و اگر نتوانند اجاره خانه را پرداخت کنند، از طریق کارآفرینی و توانمندسازی برای درآمدزایی به آنها کمک می‌کنیم. 

وی عنوان کرد: در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مؤسسه آموزش‌های مختلفی برای توانمندسازی خانواده‌های آسیب‌دیده به صورت رایگان ارائه می‌شود و پس از این آموزش‌ها وام اشتغال از طریق صندوق کارآفرینی امید برای آنها دریافت می‌شود که برای حدود 80 نفر این وام گرفته شده و افراد خودکفا شده‌اند. خط تولید ترمه را هم برای زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی کرده‌ایم که حدود 45 زن سرپرست خانوار در آن اشتغال دارند.

صابری با بیان اینکه افراد تحت‌پوشش این خیریه هم از سازمان‌های مختلف معرفی می‌شوند و هم  توسط پرسنل شناسایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: سود فروش محصولات تولیدی‌های مؤسسه صرف امور خیریه می‌شود،  حامی‌یابی برای کودکان نیازمند نیز از دیگر فعالیت‌های مؤسسه است.

مدیر مؤسسه خیریه با بیان اینکه 25 سال است که زندگی خود را صرف امور خیریه کرده‌ام، ادامه داد: در نهادهای مختلفی همچون بهزیستی، تربیت بدنی، آموزش و پرورش در حوزه خانواده فعالیت کرده‌ام اما علاقه دارم فعالیت خود را معطوف به خانواده‌های نیازمند کنم.

وی بیان داشت: اثر معنوی کمک به هم‌نوعان را بارها در زندگی‌ام دیده‌ام و با وجود هزینه‌بر بودن فعالیت‌ها هیچ‌وقت معطل مسائل مالی نبودم، همیشه از جایی که فکرش را نمی‌کردم، خداوند گشایش را برای فعالیتهای خیریه‌ای که انجام می‌دهم، ایجاد کرده است. 

 

ارسال نظرات