درمراسم وداع با ماه مبارک رمضان درمسجدجامع شهرکرد بیان شد؛
با حضور روزه داران مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۴۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲

 به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام اسلامی کاشمری به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن و ماه رحمت و مغفرت است.

استادحوزه با عنایت به روایتی ادامه داد: وقتی که شب اول ماه رمضان می‌شود خداوند هرکسی از مخلوقاتش، که مشیّتش قرار بگیرد مورد غفران قرار می‌دهد.

حجت الاسلام علی اسلامی کاشمری افزود: در شب اول به هر مقدار که مورد عفو  وبخشش خداوندسبحان قرار گیرند ، دو برابر آن در شب دوم   بخشیده می شوند، درشب آخر دو برابر آنچه که در هر شب ماه مبارک رمضان بخشیده و از آتش نجات داده شدند مورد عفو قرار می گیرند .

حجت الاسلام اسلامی کاشمری به حدیثی حضرت امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت:کسی که در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت خدا قرار نگیرد،دیگر در آینده امید مغفرتی برای او نیست مگر "روز عرفه"  و در صحرای عرفات دعا کند تا خدا او را ببخشد.

 وی ادامه داد: بایدبا توبه واستغفار از خداوند سبحان برای بخشش گناهان در این لحظات پایانی ماه مبارک رمضان بیشتر کمک خواست تا مشمول عنایات و الطاف ویژه پروردگار عالم قرار بگیریم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام اسلامی کاشمری دعای وداع با ماه مبارک رمضان قرائت کرد.

گفتنی است: از اولین شب ماه مبارک رمضان مراسم سخنرانی و زمزمه فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی،دعای افتتاح،دعای کمیل، توسل،زیارت عاشورا و وداع با ماه مبارک رمضان توسط حجج اسلام احمدی، محمدی و اسلامی به همت هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری و پایگاه شهدا درمسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

 اقامه نماز جماعت در سه وقت،جزخوانی قرآن مجید باحضور قاریان استانی، بیان احکام و سخنرانی پس از اقامه نماز جماعت، همچنین برگزاری مراسم احیاء در لیالی پرفضیلت قدر ، شب های  19- 21-23 و27 ماه نزول قرآن با سخنرانی حجج اسلام باغی ،آیتی فر، احمدی و همتیان و نوای گرم مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شهرکرد بود.

ارسال نظرات