خبرهای داغ:
کارشناس اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ملایر از ایجاد و راه‌اندازی 28 مزرعه کشت گل محمدی به همت بسیج سازندگی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۰۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

ایجاد 28 مزرعه کشت گل محمدی در ملایروحید حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: از سال 95 تاکنون بسیج سازندگی ملایر 412 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان کشت گل محمدی پرداخت کرده است.

 وی تصریح کرد: این تسهیلات به 28 نفر از متقاضیان پرداخت شده است و این افراد با استفاده از این تسهیلات اقدام به ایجاد مزارع کشت گل محمدی کرده‌اند.

کارشناس اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ملایر با اشاره به اشتغال 51 نفر در مزارع کشت گل محمدی ایجاد شده توسط بسیج سازندگی ملایر گفت: ملایر از ظرفیت بسیار مناسبی برای کشت گیاهان دارویی و تزیینی و به ویژه گل محمدی برخوردار است که اگر توجه مناسبی به آن شود می‌تواند کشاورزی و اقتصاد شهرستان ملایر را دگرگون کند.

وی با بیان اینکه در روند یک تحقیق دانشجویی اقدام به ارسال خاک ملایر به فرانسه جهت آزمایش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: جواب آزمایش بر این موضوع صحه می‌گذاشت که خاک ملایر بهترین خاک برای کشت گل محمدی است.

حاجی‌آبادی ابراز داشت: امیدوارم که بتوانیم با فرهنگ‌سازی درست کشاورزی شهرستان را به سمت تولید محصولاتی که مناسب اقلیم این منطقه بوده و کم آب‌بر هستند هدایت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات