در اعتراض به واردات روغن پالم

کشاورزان خشمگین مسیر پالایشگاه‌ها و سوخت رسانی فرانسه را بستند

کشاورزان فرانسه به دلیل عدم توجه دولت در کاهش واردات روغن پالم و استفاده از آن در تولید سوخت همچنان مسیرهای منتهی به پالایشگاه‌ها و انبارهای سوخت را بسته‌اند.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۹۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸


به گزارش  خبرگزاری بسیج،‌ اتحادیه اصلی کشاورزان فرانسوی از کشاورزان خواست تا به بستن مسیرهای منتهی به پالایشگاه‌ها و انبارهای سوخت این کشور ادامه دهند.

کشاورزان از دولت فرانسه خواسته بودند تا واردات روغن پالم را کاهش داده و استفاده از این روغن به عنوان سوخت را کاهش دهند.

کریستین لامبرت رئیس اتحادیه کشاورزان پس از دیدار با وزیر کشاورزی فرانسه گفت: ما تلاش زیادی کردیم اما نتوانستیم به نتیجه مطلوب برسیم. ما همچنان ناامید هستیم.

شرکت توتال فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که 3.5 درصد پمپ بنزین‌های فرانسه به دلیل اتمام سوخت تعطیل شده‌اند که اصلی‌ترین دلیل آن بسته شدن مسیرهای توزیع ناشی از اقدام اتحادیه کشاورزان فرانسه بوده است.

اعتراض کشاورزان زمانی شکل گرفت که دولت فرانسه به شرکت توتال اجازه داد تا از روغن پالم وارداتی در یکی از تاسیسات تولید سوخت زیستی خود استفاده کنند که این مسئله به ضرر تولیدکنندگان دیزل سوختی خواهد بود که از دانه‌های روغنی تولید داخل فرانسه استفاده می‌کنند.

در پی بسته شدن مسیرها حدود 18 انبار و پالایشگاه نفت در فرانسه تحت تاثیر قرار گرفتند.

شرکت توتال فرانسه اعلام کرده است که کشاورزان مسیرهای منتهی به 9 انبار سوخت و تمام پالایشگاه‌ها به غیر از یک پالایشگاه توتال را بسته‌اند.

توتال 2200 پالایشگاه بنزین در فرانسه دارد.

ارسال نظرات