پس از 2 ماه توقف معاملات سهام شرکت ZTE چین در بورس هونگ کنگ امروز نماد این شرکت بازگشایی شد که نسبت به دو ماه پیش 39 درصد سقوط داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۹۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج ، پس از دو ماه توقف معامله سهام شرکت سخت‌افزاری ZTE چین نماد معاملاتی این شرکت امروز در بورس هونگ کنگ بازگشایی شد و نسبت به دو ماه پیش 39 درصد سقوط کرد.

علت اصلی سقوط سهام این شرکت چینی نهایی شدن جریمه 1.4 میلیارد دلاری آمریکا  به بهانه نقض تحریم‌های ایران توسط این شرکت بوده است.

شرکت ZTE چین دومین شرکت تولید تجهیزات مخابراتی در چین است. این شرکت پیشتر از سوی آمیکا به دلیل همکاری با ایران مورد تحریم قرار گرفت و در قالب این تصمیم تامین قطعات مورد نیاز این شرکت توسط شرکت‌های آمریکایی به مدت 7 سال ممنوع شد.

اخیرا دونالد ترامپ اعلام کرد قصد دارد این ممنوعیت را لغو کرده و به جای آن ZTE را جریمه کند.

جریمه این شرکت چینی سپس 1.4 میلیارد دلار از سوی مقامات آمریکایی تعیین شد اما کار به اینجا ختم نشد. آمریکا باز هم اعلام کرده است پرداخت این جریمه به لغو تحریم‌های آمریکا منجر نمی‌شود و ZTE باید 400 میلیون دلار دیگر نیز به عنوان سپرده ضمانت در حساب خود در یکی از بانک‌های آمریکایی بگذارند.

ZTE  همچنین ملزم شده است که هیأت مدیره خود را برکنار کرده و هیأت مدیره جدیدی را شکل دهد.

پیش‌بینی کارشناسان نشان می‌دهد علیرغم اینکه کابوس ZTE  به پایان رسیده اما این شرکت باید تغییرات زیادی را در ساختار خود ایجاد کند و به همین دلیل فعلا در آینده نزدیک شاهد فشار فروش سهام این شرکت در بازارها خواهیم بود.

ZTE روز سه‌شنبه اعلام کرد طی حدود 3 هفته آینده هیأت مدیره خود و شرکت زیرمجموعه ZTE کانگشون را تغییر خواهد داد.

سقوط 39 درصدی سهام ZTE  به این معنی است که حدود 3 میلیارد دلار از کل ارزش این شرکت چینی کاسته شدند.

ارسال نظرات