استاد اخلاق و کارشناس علوم دینی:

نمازعید فطر، نماد وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام عباس رضی گفت: نماز عید سعید فطر باید هرچه باشکوه تر برگزار شود و این عید بزرگ روزی است که عظمت امت اسلامی در برابر دشمنان به نمایش گذاشته می شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۲۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛در آستانه عید سعیدفطر،استاد اخلاق و کارشناس علوم دینی در جمع کارکنان رسمی و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج سامان گفت:نماز عید سعید فطر نماد وحدت و همبستگی امت اسلام است که باید هرچه باشکوه تر برگزار شود و  روزی است که عظمت امت اسلامی در برابر دشمنان به نمایش گذاشته می شود.

حجت الاسلام رضی ادامه داد: این عید بزرگ، روز بخشش و بخشایش است و روزی است که خداوند متعال به روزه داران حقیقی و تقواپیشه کنندگان پاداش زیادی عطا می کند.

وی افزود: خداوند به آنان اجازه داده است تا در این روز نزد حضرتش گرد آیند و بر خوان کرم او بنشینند و ادب بندگى به جا آورند و چشم امید به درگاه او دوزند و از خطاهاى خویش پوزش بخواهند و نیازهاى خود بگویند و آرزوهاى خویش را از او بخواهند.

حجت الاسلام رضی گفت:عیدسعید فطر بیانگر شادی مومنان از دستاوردها، تغییر و تحول و برگشت معنوی است که در ماه مبارک رمضان با روزه داری، تلاوت قرآن، دعا و کمک به ایتام بدست آمده است .

وی ادامه داد: عیدسعید فطر روز توفیق دستیابی به طاعت ها و اطاعت ها و پیروزی اخلاص و بازگشت به فطرت زلال و خدایی است.

استاد اخلاق و کارشناس علوم دینی اظهار داشت: مومنان باید در حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان تلاش فراوان داشته باشند.

حجت الاسلام رضی خاطر نشان کرد: نماز عید فطر در فرهنگ اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون مسلمانان با حضور گسترده و پرشور خود در نماز عید سعید فطر، وحدت و همبستگی خود را به جهانیان نشان می دهندو پس از یک ماه روزه داری و عبادت، نماز عید را در کنار یکدیگر برگزار می کنند و به این وسیله سپاس خود را از خدای متعال اعلام می دارند و زکات عید فطر را پرداخت می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار