دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد گفت: ظرفیت سنجی مناطق آزاد در حوزه های ورزشی به جد پیگیری می شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۳۰۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بیژن شیری در جلسه تخصصی بررسی مسائل و مشکلات رشته ورزشی کوهنوردی و صخره نوردی که با حضور رضا زارعی رئیس هیئت فدراسیون کوهنوردی و ورزشهای صعودی در سالن اجتماعات منطقه آزاد ماکو تریب یافت با تاکید براینکه مناطق آزاد با دیدگاه ملی و سطح حرفه ای به فعالیتهای ورزشی مینگرد، تصریح کرد: ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در مناطق آزاد روز به روز در حال رشد و توسعه است و این ظرفیت سنجی ها به جد رصد می شود.

دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در جهت بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی در راستای تربیت بدنی و استفاده از پیشکسوتان ورزشی را بر تمامی مناطق آزاد لازم الاجرا دانست و گفت: باید یک الی دو حوزه غنی و اولویت دار ورزشی در هر منطقه آزاد کشور، شناسایی و بر روی آن سرمایه گذاری شود.

وی بر ظرفیت سنجی مناطق آزاد در حوزه های ورزشی اشاره کرد و عنوان نمود: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، الگو و اولویت اول ورزشی خود را به رشته صخره نوردی اختصاص داده است که دلیل آن نیز وجود کوه های مرتفع و متعدد در این منطقه است.

شیری بر تداوم برگزاری جشنواره های کوهنوردی و صخره نوردی در منطقه آزاد ماکو تأکید کرد و یاد آور شد: حمایت و پشتیبانی از فعالیت های کوهنوردی در منطقه آزاد ماکو از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به جدیت پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش نیروی انسانی و تربیت آنها در سطح ملی، تقویت و ترویج باشگاه های ورزشی در مناطق آزاد شکل گیرد، خاطرنشان کرد: نگرشهای سنتی نسبت به استعداد یابی و تقویت آن باید تغییر کند و مربیان و هنرجویان در سطح ملی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا گیرند.

دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد افزود: تکمیل و تجهیز سالن ورزشی مختص کوهنوردی در شهر ماکو لازمه کمک سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، اداره ورزش و جوانان و حضور بخش خصوصی در این موضوع است.

وی برگزاری جشنواره کوهنوردی منطقه آزاد ماکو در سطح بین المللی را گامی مهم در راستای شناساندن پتانسیلهای منطقه و همچنین کشور ایران عنوان کرد.

شیری جشنواره های صخره نوردی و حضور شرکت کنندگان خارجی در مناطق آزاد را بخشی از تشکیل زنجیره های اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: حضور شرکت‌کنندگان و گردشگران در این مناطق زمینه‌ساز بهره‌مندی آنها از تمامی ظرفیت‌های منطقه شده و همچنین زمینه بروز استعدادهای نو را فراهم می کند

ارسال نظرات