خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهداء در دیدار با جامعه دانشگاهی؛

لزوم نگاه تخصصی نهادهای دولتی و غیردولتی به دانشگاه ها

روسای دانشگاه های ارومیه و جمعی از اساتید و دانشجویان به مناسبت ماه رمضان با فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۲۶۲۸۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، روسای دانشگاه های ارومیه و جمعی از اساتید و دانشجویان و مسئول ناحیه بسیج دانشجویی دیشب با سردار حبیب شهسواری فرماندهی محترم سپاه شهدا آذربایجان غربی دیدار و در ضیافت افطاری نیز شرکت کردند.

در این دیدار ۳ ساعته، سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در سخنانی به نقش بی بدیل جامعه دانشگاهی در جهت حرکت پرشتاب علمی  قدردانی و از تمامی حضار شرکت کننده در این جلسه تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، روسا و اساتید دانشگاه های ارومیه هر یک به نوبت به مدت ۱۰ دقیقه به نطق سخنرانی پرداختند.

در ابتدا رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی اکنون در کشورر بیش از ظرفیت اشتغال می باشد، گفت: امروز همه باور داریم که در تمامی دانشگاه های کشور در زمینه اشتغالزایی دولت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی با مشکل جدی روبرو هستیم و اکنون زمان آن فرا رسیده که به دانشگاه با دید تخصصی نگاه شود.

رئیس دانشگاه ارومیه تصریح کرد: استفاده نکردن ارگان های دولتی و غیر دولتی از سرمایه ها و راه حل های بدست آمده برای تک تک مشکلات کشور دردی است که ما جوامع دانشگاهی داریم.

وی افزود: به طور مثال در زمینه مشکلات کشاورزی استان آذربایجان غربی،  تمامی اساتید راه حل دارند ولی کسی نیست به این گونه سرمایه های دانشگاهی بهای جدی دهد لذا اکنون نیز از همه نهادها درخواست داریم تا به دانشگاه با دید تخصصی تر نگاه کنند تا بلکه شاهد ارتباط واقعی صنعت با دانشگاه باشیم.

در ادامه محمود پور یوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید زیر نظر ولایتی شاهد تحولی عظیم است، گفت: جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید خود به جای ساکن ماندن و نقش نداشتن در حل مشکلات کشور، ورود مستقیم در تمامی مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را عملیاتی کرده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانیه با اساتید و نخبگاه دانشگاهی تاکید کرد: امروز مطالبه اصلی رهبر انقلاب عملیاتی شدن سند تحول جامع علمی کشور است که تا بدین لحظه با سرعت کندی در حال حرکت است.

در این جلسه ۳ ساعته اهم سخنرانی تمامی روسا و اساتید دانشگاهی دانشگاه های ارومیه در زمینه آسیب های فرهنگی و اجتماعی از جمله در زمینه اشتغال بود که به بحث و گفت گو پرداختند.

در پایان مراسم از روسای دانشگاه های صنعتی، ارومیه، آزاد اسلامی و علوم پزشکی به خاطر نقش بسزایی داشتن در مدیریت راهیان نور جنوب کشور تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار