امام جمعه یزد:

نوجوانی و جوانی؛ بهار یادگیری قرآن و تعالیم آن است

حضرت آیت الله مدرسی، امام جمعه حومه شرقی یزد و حجت الاسلام نجیمی از برنامه قرآنی گروه سرود عاشقان ولایت از ناحیه روح الله یزد که در روز‌های ماه مبارک رمضان همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد صاحب الزمان (عج) رحمت آباد برگزار می‌شود؛ بازدید نمودند.
کد خبر: ۹۰۲۶۲۷۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حضرت آیت الله مدرسی در این بازدید گفت: نوجوانى و جوانى، بهار عمر و هنگامشکوفایى آن و آغاز فراز و نشیب‌هاى روحى و جسمى و رسیدن به رشد است. در این دوره کم‏کم شخصیت انسان شکل مى‏گیرد و پرسش‌هاى فکرى و فرهنگى بسیارى در ذهن جوان پیدا مى‏شود. روزهاى جوانى لبریز از زیبایى، نشاط، احساسات، لذت‌هاى متنوع، تفریح و آراستگى است. از سوى دیگر، خداجویى و خدایابى و دین‏باورى از ویژگی‌هاى این دوران است. با درک این ویژگی‌ها و انرژى متراکمى که در آن‌ها وجود دارد و با تبیین صحیح باور‌ها و ارزش‌هاى دینى و مذهبى، مى‏توان روح ناآرام جوان را آرامش و اطمینان بخشیده و او را به نجات و کمال رساند.
وی افزود:نهاد‌های فرهنگی جامعه وظیفه دارند قرآن کریم را که تجلى‌گاه خداوند و یگانه وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است، به میان جوانان بیاورند و آنان را با کتاب خدا آشنا، و اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ کنند و بدین وسیله، قرآن را از انزوا و مهجوریت خارج سازند تا فرستاده خدا در روز قیامت، لب به گلایه نگشاید: «و قال الرسول یا ربّ انّ قومى اتخذوا هذا القرآن مهجوراً»؛ (فرقان، ۳۰) و رسول خدا گفت: پروردگارا (با اینکه هشدار دادى و فرمود: ى اگر مى‏خواهید سربلند و عزیز باشید، به قرآن عمل کنید) قوم من (نه تنها آن را ترک کردند) دورى از قرآن را پیشه خود ساختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار