مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله گفت: عید فطر، روز عید روزه‌داران واقعی و مومنین، و بندگان صالح و شایسته خداوند که با نماز عید فطر، یعنی توجه به بندگی و عبودیت و با پرداخت زکات فطریه یعنی رفع گرفتاری از محرومین و فقرا همراه است.
کد خبر: ۹۰۲۶۲۰۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی؛ با اشاره به آخرین روزهای ماه مهمانی خدا و فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: عید فطر عید روزه داران واقعی و بندگان شایسته خداوند است.

وی افزود: ماه رمضان ماه عباددت و ماه حضور در مهمانخانه خداوند کریم است که طبق فرموده قرآن (یا اَیُّهَا الَّذیِنَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصّیام)، مومنان به این مهمانی دعوت شده اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مومن مهمان خداوند، و خدای کریم و مهربان میزبان مومنین است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه در این مهمانی مومنان با روزه‌داری، عبادت، قرائت ادعیه‌ها، خواندن نماز و بیان حوائج خود به درگاه خداوند با اُنس و اُلفت با قرآن و تلاوت آن شرکت می‌کنند و هر چقدر با اخلاص، خلوص نیت و قصد تقرب به خداوند این اعمال انجام شود بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

وی افزود: در این ماه مبارک و به برکت آن روزه‌داران علاوه بر خودسازی و توجه به معنویت تمرین برخورد همراه با عفو و گذشت و اخلاق حسنه را با خانواده و اطرافیان خود دارند و براساس احکام اسلام و سیره پیامبر و معصومین زیباترین خلقیات را از خود بروز می‌دهند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بخش دیگر از برنامه روزه‌داران توجه به محرومین، فقرا و مساکین است که با کمک‌های مادی و معنوی خود حلّال مشکلات محرومین خواهند بود. این حرکت به عظمت کار آنها می‌افزاید و البته این گونه برنامه‌های معنوی در ماه‌های دیگر سال ادامه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه بخش دیگر برنامه مومن در ماه رمضان درک لیالی قدر است، گفت: طبق فرموده قرآن ارزش این شب از هزار ماه بالاتر است؛ مؤمنین و روزه‌داران چون دنبال تقرب هر چه بیشتر به خدای تبارک و تعالی هستند از لیالی قدر بیشترین بهره را می‌برند و با دعا و نیایش و عبادت و توسل به اهل بیت (ع) مخصوصا امام علی (ع) این باب نورانی را برای همیشه بر روی خود باز می‌دارند.

وی افزود: مومن با تاثیرپذیری هر چه بیشتر از برنامه‌های معنوی ماه صیام نه اینکه خطا و گناه نمی‌کند، بلکه به دنبال جبران گذشته خود بوده و به این ندای الهی در قرآن (یا اَیُّهَا الَّذینَ آمنُوا تُوبوا اِلی الله تَوبَهً نَصوحاً) پاسخ دائم می‌دهد. پس خوشا به حال مومنان و روزه‌داران ماه رمضان که بعد از یک ماه عبادت و روزه‌داری، خودسازی و دعا و توسل حال آماده گرفتن پاداش خود از خدای مهربان در عید فطر می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: عید فطر، روز عید روزه‌داران واقعی و مومنین، و بندگان صالح و شایسته خداوند که با نماز عید فطر، یعنی توجه به بندگی و عبودیت و با پرداخت زکات فطریه یعنی رفع گرفتاری از محرومین و فقرا همراه است؛ خدای کریم می‌خواهد به ما بگوید راه رستگاری در دنیا و آخرت همین است در برابر من بنده باشید و بندگی کنید و به محرومین و فقرای جامعه توجه نمایید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات