خبرهای داغ:
مدیرفنی، عمرانی بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد
مدیرفنی، عمرانی بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه همدان پیشقراول تحویل منازل بازسازی شده زلزله‌زدگان کرمانشاه است از اتمام ساخت و ساز و تحویل منازل زلزله زدگان شهر مرزی ازگله کرمانشاه به همت بسیج سازندگی همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۶۲۰۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

همدان پیشقراول تحویل منازل بازسازی شده زلزله‌زدگان کرمانشاهعلی اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بسیج سازندگی کشور و سازمان بهزیستی منعقد شد، بسیج سازندگی متعهد به ساخت 400 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده کرمانشاه شد.

وی افزود: سازمان بسیج سازندگی با هدف کمک به مددجویانی که توان و بضاعت مالی ساخت و ساز را نداشتند به این موضوع ورود پیدا کرد تا علاوه بر حمایت مالی از این خانواده‌ها از توان فنی و عمرانی خود در زمینه ساخت و سازهای اصولی و منطبق بر آیین نامه‌های زلزله استفاده کند.

مدیرفنی، عمرانی بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه یکی از مزایای این تفاهم‌نامه، هدفمند شدن حضور گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده بود، گفت: خوشبختانه با این اتفاق، از ظرفیت و توانمندی افرادی که در قالب گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده حضور یافته بودند استفاده بهینه شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقسیمات صورت گرفته بسیج سازندگی استان همدان متعهد به ساخت پنج واحد مسکونی در شهر مرزی ازگله شد که منطقه ای دورافتاده و کم برخوردار است.

رحیمی عنوان کرد: بلافاصله بعد از مشخص شدن افرادی که باید برایشان منزل می‌ساختیم به شهر ازگله اعزام شدیم و نسبت به آواربرداری و نقشه کشی اقدام کردیم.

وی با اشاره به اینکه در 10 اسفند ماه سال گذشته کلنگ احداث این پنج واحد به زمین زده شد، تصریح کرد: در این مراسم که با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) سردار مجیدی برگزار شد، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان، امام جمعه شهر ازگله و نمایندگان بهزیستی و بنیاد مسکن شهرستان ثلاث باباجانی نیز حضور داشتنند.

مدیرفنی، عمرانی بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان یادآور شد: براساس توافق صورت گرفته بسیج سازندگی موظف به ساخت واحدها تا مرحله سفت کاری یعنی؛ بدنه گچ و خاک، کف سیمان، بدون سیستم آب و برق بود اما با تدبیر مسئولان سپاه استان، مجموعه بسیج سازندگی استان همدان علاوه بر  تعهدات خود  واحدها را به صورت تمام شده یعنی کل کف سرامیک، بدنه سفیدکاری، کاشی‌های آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی تا سقف و بدنه اتاق‌ها تا یک متر سرامیک شده و ساختمان با امتیازت کامل شهری تحویل مددجویان می‌دهد.

وی با اشاره به کمک 10 میلیون تومانی سپاه استان برای ساخت هر واحد اظهار داشت: برای ساخت هر واحد به 67 میلیون تومان اعتبار نیاز بود که 40 میلیون آن وام بنیاد مسکن، 10 میلیون وام بلاعوض بهزیستی و 6 میلیون تومان هم وام بلاعوض بنیاد مسکن بود که به مددجویان پرداخت شد.

رحیمی تصریح کرد: همچنین 1.5 میلیون تومان نیز مصالح توسط بنیاد مستضعفان برای ساخت هر واحد  تامین شد.

وی عنوان کرد: در بحث ساخت وساز منازل زلزله زدگان تحت پوشش بهزیستی 12 استان به عنوان استان‌های هدف در این مناطق حضور داشتند تا کار ساخت و ساز واحدها را انجام دهند و همدان نیز یکی از استان‌های هدف در بحث ساخت و ساز است.

مدیرفنی، عمرانی بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: خوشبختانه بسیج سازندگی همدان با حمایت‌های فرمانده سپاه استان و مشارکت جهادگرانی که به صورت داوطلبانه در شهر مرزی ازگله حضور یافتند موفق شد کار ساخت و ساز را زودتر از موعد مقرر و قبل از سایر استان‌ها به پایان برساند و اولین استانی باشد که واحدها را به مددجویان تحویل می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه همدان پیشقراول تحویل منازل بازسازی شده زلزله‌زدگان کرمانشاه است از اتمام ساخت و ساز و تحویل منازل زلزله زدگان شهر مرزی ازگله کرمانشاه  به همت بسیج سازندگی همدان خبر داد و اظهار داشت: کار ساخت واحدها بعد از 3 ماه فعالیت شبانه‌روزی جهادگران همدانی به پایان رسیده و قرار است در هفته‌های آتی با حضور مسئولان کشوری و استانی طی مراسمی به مددجویان تحویل داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات