خبرهای داغ:
مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه شهدای آذربایجان غربی:

حلقه های صالحین به صورت هدفمندتر و منسجم تر در آذربایجان غربی تشکیل می شود

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: امسال تشکیل حلقه های صالحین به صورت هدفمندتر و منسجم تر در مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۰۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد پیری با تاکید بر اینکه هدف بسیج مساجد و محلات این است که در محلات و پایگاه های مقاومت بسیج شرایطی برای تربیت جامعه و بصیرت افزایی ایجاد شود اظهار کرد: چشم انداز بسیج محلات و مساجد این است که برنامه های آموزشی، معرفتی و تربیتی و نیز مهارت های زندگی برگزار شود

وی تصریح کرد: علاوه بر آن تشکیل حلقه های صالحین به صورت هدفمند و منسجم در مساجد و پایگاه ها نیز پیش بینی شده است.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون بیشترین تلاش ها برای تقویت روح فعالیت های اجتماعی در جامعه است افزود: در این رابطه، تقویت نمازهای جماعت در مساجد و نیز در موضوع ولایت مداری و پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به درک و فهم مخاطب، برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به جنگ نرم دشمنان، بی شک پایگاه های مقاومت بسیج برای روشنگری و دانش افزایی این موضوع برای عموم مردم نقش بسزایی داشته و در راستای شناسایی ترفندهای دشمن و ابزارهای نفوذ استکبار در جامعه گام برمی دارند.

پیری با تاکید بر اصلاح جامعه و تعالی محلات توسط پایگاه های مقاومت بسیج اظهار کرد: در این زمینه نیز مشکلاتی در محلات مختلف وجود دارد که باید آنها را احصاء و برای رفع آنها جلساتی برگزار شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر از جمله برنامه های پیش بینی شده امسال، شناسایی نیازمندان و مستمندان برای کمک به آنان، اصلاح و پاکسازی محلات از آسیب هایی همچون اعتیاد، انجام برنامه هایی برای ریشه کنی بی سوادی، برگزاری فعالیت های ورزشی در محلات و نیز تقویت اصالت مسجد و انجام برنامه های بصیرتی و معنویت افزایی برای پیاده سازی تدابیر ولی فقیه است.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: هدف اصلی مساجد، تقویت مبانی دینی و اخلاقی در قالب بسیج بوده و اینکه نگاهی به حل مشکلات مدیریتی مساجد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین هدف بسیج محلات تقویت اجتماعات مساجد که بزرگترین آن نماز جمعه است، می تواند باشد بیان کرد: در این زمینه باید ساز و کارهای لازم برای سوق جوانان به مسجد و شرکت در نمازهای جماعت انجام شده و در کنار آن، کمک به متولیان مساجد در اداره کرد این مکان های مقدس نیز در نظر گرفته می شود.

پیری با اشاره به اینکه از جمله اقدامات بسیج محلات، ایجاد صندوق های قرض الحسنه برای کمک به نیازمندان محلات به صورت قرض الحسنه است اظهار کرد: علاوه بر آن وام های خوداشتغالی نیز برای نیازمندان پیش بینی می شود.

ارسال نظرات