خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: 79 طرح تولیدی و عمرانی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سمنان با اعتباری به مبلغ 272 میلیارد ریال افتتاح خواهند شد
کد خبر: ۹۰۲۶۱۰۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، سیدحسن میرعماد در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: هفته جهاد کشاورزی بیست و یکم تا بیستم و هفتم هر سال به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است و شعار امسال نیز با عنوان" تولید کسب و کار در بستر سلامت و امنیت غذایی" است.

وی با اشاره به اینکه در طول هفته جهاد کشاورزی 30 برنامه در سطح  استان اجرا خواهد شد، افزود: مراسم غبارروبی و گلباران مزار شهدا در نخستین روز این هفته برگزار شد و برنامه هایی همچون شبی با قرآن، دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، دیدار مسئولان جهاد کشاورزی در شهرستان ها با ائمه جماعات، دیدار با خانواده معظم شهدای جهادگر، برگزاری همایش‌های آموزش‌های ترویجی، بازدید مسئولان استانی از عرصه های بیابانی در روز جهانی بیابان زدایی، برپایی کارگاه های آموزشی، تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی، تقدیر از 66 تولیدکننده برتر استان از دیگر برنامه هایی است که در طول این هفته در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از دیگر برنامه هایی هفته جهاد  کشاورزی را افتتاح طرح های عمرانی و تولیدی عنوان کرد و افزود: 79 طرح تولیدی و عمرانی با اعتباری به مبلغ 272 میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: از مجموع 79 طرح تولیدی و عمرانی؛ 11 طرح تولیدی با مبلغ 133 میلیارد ریال و 68 طرح عمرانی با مبلغ 138 میلیارد ریال ، 49 طرح در حوزه آب و خاک، پنج طرح تولیدات دامی، شش طرح تولیدات گیاهی و 19 طرح عشایری استان در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری می رسند.

میرعماد عنوان کرد: افتتاح این طرحها در شهرستان های مختلف استان زمینه اشتغال مستقیم برای 536 نفر و اشتغال غیرمستقیم برای سه هزار نفر ایجاد را فراهم می کند و یک هزار و 828 خانوار نیز از این طرح ها بهره مند خواهند شد.

وی گفت: میزان اراضی کشاورزی استان سمنان 198 هزار هکتار، میزان اراضی زراعی استان 100 هزار هکتار و میزان باغات استان بیش از 50 هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مهمترین محصولات زراعی استان را گندم آبی، جو، سیب زمینی، گوجه فرنگی و چغندرقند و مهمترین محصولات باغی را پسته، زردآلو، زیتون، انار و انگور عنوان کرد و گفت: میزان دام سنگین استان سمنان را 107 هزار رأس و  399 واحد مرغ گوشتی صنعتی در این استان فعالیت دارند.

میرعماد افزود: در استان سمنان 798 واحد دامداری صنعتی و بیش از دو هزار واحد دامداری سنتی وجود دارد.

وی یکی از مهمترین مباحث در سطح استان را مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و با تأکید بر اصلاح شبکه های آبیاری گفت: یکی از کارهای اساسی در سطح استان احیا و مرمت قنوات بوده است که در سال گذشته به همین منظور 80 رشته قنات به طول 32 کیلومتر از محل اعتبارات ملی و استانی مرمت شد و و 18 کیلومتر جاده بین مزارع استان ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یکی از مشکلات در سطح استان را کانال های آبرسانی عنوان کرد و گفت: بیش از 60 درصد آبرسانی به صورت سنتی انجام می شود که یکی از راهکارها اصلاح و مرمت و بازسازی این کانال ها به منظور جلوگیری از تبخیر آب است.

میرعماد بیان کرد: یک‌هزار و 230 هکتار از اراضی استان سمنان به کشت کلزا اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود که امسال سه هزار تن کلزا در این استان تولید شود.

میرعماد از دیگر اقدامات این سازمان را حمایت از تعاونی های تولیدی در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید در استان صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی ایجاد شود چرا که اثرات مهمی در ایجاد و تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی در جامعه دارد و در استان تا کنون 217 فقره پروانه با سرمایه گذاری 764 میلیارد تومان صادر شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها